Kæmpe afgift på gulplade biler

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kæmpe afgift på gulplade biler

Indlægaf Volvo 243 » tirs mar 10, 2009 0:35 am

Som bekent er der en ny skattereform på vej som vil gøre det meget dyrt at have en bil på guleplader.
Hvis du vil protestere imod det så skriv dig på listen her http://gulplade.skrivunder.dk/?s=1
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf KG.Racing » tors mar 12, 2009 21:06 pm

Ja, det er sku da helt vildt.
Så vidt jeg kan se kommer min t5'er til at stige fra 1800kr til ca. 10000kr om året, hvis det bliver vedtaget. Det var så den skattelettelse. :evil:

Der skulle vel ikke være en der vil købe den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :?
Hilsen Klaus

04 S40 2,5 T5
08 V70 2,5T
Brugeravatar
KG.Racing
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Shadows » tors mar 12, 2009 21:13 pm

De er sløje i kasketten. Hvordan fanden kan man lovgive bagud???

Tænk hvis vi andre gjorde det!!! Så kunne f.eks. lige pludslig få en ekstra regning fra Berlingske om at avisen er steget, og da du har haft abonement i mange år, såhhh....

Det er squ dem selv der har gjort det muligt for os at købe disse biler

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Hennicke » tors mar 12, 2009 21:46 pm

Kan kun sige at jeg er glad for at min er på hvide plader.
Supert det der kommer inde fra borgen :evil:
Lars
V40 2.0 årg. 2000
Hennicke
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf Ingemann » tors mar 12, 2009 23:14 pm

Ja, jeg synes også det er skudt i hovedet!

Har man en pick-up fra før 98, som må have meget på krogen, som bruger lidt mere i brændstof end normalt og som er en diesel uden partikelfilter, så er man færdig!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Volvo 243 » tors mar 12, 2009 23:22 pm

Det som sker nu er jo en heksejagt på gamle biler. Mon ikke at det er vores biler som står for skud næste gang?

Det er en svinestreg fra regeringens side,

En stor 4x4 som har en totalvægt over 3 tons får 15000 kr i missundelses afgift oven i vgt afgiften. De store US trucks kommer til at koste 30.000 kr om året i vægt afgift
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Klågem » fre mar 13, 2009 10:25 am

De kunne jo starte med at skifte ministerbilerne ud med en Citröen C1 benzin eller en Peugeot 107 benzin Det er begge nogle biler som kører ca 23 km/L. og de koster kun 535 kr om året i ejerafgift...
Men nej. En minister skal helst køre i den største BMW eller Mercedes der findes. Eller bruge privatjet.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ingemann » fre mar 13, 2009 12:55 pm

Der kører 6 stk VW Pheaton rundt som ministerbiler :?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf ginge123 » tirs mar 17, 2009 21:16 pm

Så må vi vist sende en STOR tak til anders samuelsen
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article ... 14599.html

:D
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » tirs mar 17, 2009 22:51 pm

JA TAK!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ulrik Friis » ons mar 18, 2009 0:32 am

Shadows skrev:De er sløje i kasketten. Hvordan fanden kan man lovgive bagud???

Det har man nu altid gjort. Det er en særlig specialitet i det danske demokrati :twisted:

Klågem skrev:Men nej. En minister skal helst køre i den største BMW eller Mercedes der findes. Eller bruge privatjet.

Jeg har nu svært ved at forstå, hvorfor nogen har ondt i røven over at ministre kører i ministerbiler, det være sig VW, BMW, Volvo, Audi el.lign. De er landets øverste myndighed indenfor hver deres område, og de skal selvfølgelig kunne transporteres rundt standsmæssigt og sikkert, og ikke spilde deres tid med at køre rundt i en C1 eller noget andet skrammel.

Nogle af dem cykler rent faktisk til og fra Borgen - ihvertfald i den varmere del af året, men hvis Lars Løkke lige pludselig skulle til at cykle, så ville han jo få et hjerteslag. Det duer jo ikke hvis han bliver statsminister.

Shadows skrev:Det er squ dem selv der har gjort det muligt for os at købe disse biler

Hvis du virkelig mener hvad du skriver, så skal vi altså klandre politikerne for ALT hvad de har stillet til rådighed for os? Hvis ikke Nyrup/Lykketoft fik sat gang i lånekonverteringen i 90erne, så havde vi måske ikke haft en finanskrise nu? Og så skulle vi jo med din logik til at klandre Nyrup/Lykketoft at de stillede mulighederne til rådighed for os. For slet ikke at tale om de efterfølgende regeringer som holdt liv i ordningen!

Ta' nu ansvar for dit eget liv.

I sidste ende håber jeg sandt for dyden at folk selv er i stand til at træffe beslutninger angående bilkøb mv. Men jeg er da enig i at det som regeringen med rigitg god hjælp fra Dansk Støtteparti havde skruet sammen imod gulpladebiler var giftigt - meget giftigt. På den anden side kan det næppe overraske nogen, at der kom et snigløb imod gulpladebiler. Det har ligget og ulmet i laaang tid. Dansk Støtteparti har rigtig længe dyrket misundelsesspøgelset overfor folk der kører i Porsche Cayenne o.lign. på gule plader.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Klågem » ons mar 18, 2009 11:09 am

Ulrik Friis skrev:
Shadows skrev:De er sløje i kasketten. Hvordan fanden kan man lovgive bagud???

Det har man nu altid gjort. Det er en særlig specialitet i det danske demokrati :twisted:

Klågem skrev:Men nej. En minister skal helst køre i den største BMW eller Mercedes der findes. Eller bruge privatjet.

Jeg har nu svært ved at forstå, hvorfor nogen har ondt i røven over at ministre kører i ministerbiler, det være sig VW, BMW, Volvo, Audi el.lign. De er landets øverste myndighed indenfor hver deres område, og de skal selvfølgelig kunne transporteres rundt standsmæssigt og sikkert, og ikke spilde deres tid med at køre rundt i en C1 eller noget andet skrammel.

Nogle af dem cykler rent faktisk til og fra Borgen - ihvertfald i den varmere del af året, men hvis Lars Løkke lige pludselig skulle til at cykle, så ville han jo få et hjerteslag. Det duer jo ikke hvis han bliver statsminister.

Shadows skrev:Det er squ dem selv der har gjort det muligt for os at købe disse biler

Hvis du virkelig mener hvad du skriver, så skal vi altså klandre politikerne for ALT hvad de har stillet til rådighed for os? Hvis ikke Nyrup/Lykketoft fik sat gang i lånekonverteringen i 90erne, så havde vi måske ikke haft en finanskrise nu? Og så skulle vi jo med din logik til at klandre Nyrup/Lykketoft at de stillede mulighederne til rådighed for os. For slet ikke at tale om de efterfølgende regeringer som holdt liv i ordningen!

Ta' nu ansvar for dit eget liv.

I sidste ende håber jeg sandt for dyden at folk selv er i stand til at træffe beslutninger angående bilkøb mv. Men jeg er da enig i at det som regeringen med rigitg god hjælp fra Dansk Støtteparti havde skruet sammen imod gulpladebiler var giftigt - meget giftigt. På den anden side kan det næppe overraske nogen, at der kom et snigløb imod gulpladebiler. Det har ligget og ulmet i laaang tid. Dansk Støtteparti har rigtig længe dyrket misundelsesspøgelset overfor folk der kører i Porsche Cayenne o.lign. på gule plader.

Jeg tror på at du misforstår det der kan misforstås.
Det jeg mener er at de burde være et forbillede inde på borgen.
Vi skal allesammen spare på energien. Men de fråser med den inde på borgen.
Det tager ca 1 time at køre fra kbh til Malmø i bil. Men der er nogle stykker fra borgen der vælger flyveren. Det tager meget længere tid. Start-landing osv.
Og så er det ikke noget med at have ondt i røven.
Hr og fru danmark har en golf diesel på gule plader fra 1988. De har ikke brug for mere da de ikke skal køre med børn eller andre. Hvorfor skal de straffes for at have et billigt transportmiddel.
Ham der køre rundt i en ny Porche på gule plader. Vidste det da han købte den. Men dem der kører i de gamle gulpladebiler skal pludselig ud og købe ny bil da den gamle bliver sindsyg dyr i afgift.
Hvad nu hvis de ændrede reglerne så dem der kørte diesel på over 1600 ccm pludselig skulle betale over 200% mere i afgift. Så ville du selv komme til at mærke det på pengepungen. ille det være ok???
Der er så mange ting som folk burde tænke over.
Tag f.eks. til lægen. Det første han siger er at man skal lægge smøgerne på hylden (jeg er ryger) Sådan en mand kan jeg ikke tage alvorligt når han selv sidder med en pakke smøger i brystlommen.
De kan hæve afgifter og moms på smøger-alkohol til det dobbelte. For det er noget folk kan undvære. Og så kan de sætte afgifter og moms ned på det sunde som frugt - grøntsager osv.
Eller hvad med bleer. Hvorfor skal de være så dyre. Folk har brug for dem.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons mar 18, 2009 11:45 am

Indlæg slettet pga. personlige ytringer mod andre forum-medlemmer.
Mvh. Shadows
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Klågem » ons mar 18, 2009 12:16 pm

Indlæg slettet pga. personlige ytringer mod andre forum-medlemmer.
Mvh. Shadows
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons mar 18, 2009 17:52 pm

Hr. SmåSur skrev:Indlæg slettet pga. personlige ytringer mod andre forum-medlemmer.
Mvh. Shadows

Hvad f.... bilder du dig ind hr. Shadows??

Der var INGEN "personlige ytringer mod andre forum-medlemmer" i mit indlæg! Og der var INTET der strider imod forum-reglerne!

Mit indlæg var generelt at jeg synes I der poster dette piveri, er nogle tudemarie'er! At klågem ikke kan holde sig på måtten, skal du ikke lade dig nare af - og jeg vil bede dig holde dig fra mine indlæg, med mindre ADMIN anmoder mig om at rette.
Din status af "Redaktør" herinde berettiger dig ikke til at rette i mine tekster - Hvis du har meninger om mine indlæg, kan du poste dem til mig i et PM.

Hold dig væk fra mine indlæg - du er IKKE sat til at slette hvad der ikke passer dig! Og læs i øvrigt forum-regler INDEN du begiver du ud i den farlige leg at agere dommer!
Sidst rettet af Hr. SmåSur ons mar 18, 2009 18:06 pm, rettet i alt 1 gang.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Næste

Tilbage til Diverse