Det er mange gange et problem med brede lave dæk. Bilen holder stille natten over. Derved bliver dækket koldt og "ovalt" det er ikke ret meget. Men nok til at man kan mærke det. Når du så kører med bilen bliver dækket varmt og tager sin normale runde facon. Typisk efter ca 10-20 km.
Jeg har prøvet det med min egen. En afbalancering med hjulene på bilen hjalp ikke. Jeg er bare blevet vant til det.
Derimod er jeg ikke enig med Hr. småsur mht. opbevaring af hjulene.
Det er ligemeget hvilket dækfirma man henvender sig til ang. opbevaring. De siger alle sammen at det bedste er med normalt dæktryk og liggende. Altså så man kan stable dem
Citat:
Opbevar dækkene rigtigt
Når du opbevarer dine dæk, skal du sørge for at de ikke er udsat for direkte sollys og at de opbevares ved de rette temperaturer. Dækkene skal rengøres, inden de lægges væk. Opbevarer du dækkene med fælge, skal de helst hænges op eller stakkes. Opbevares dækkene derimod uden fælge skal de opbevares stående. Vær opmærksom på at de kan få mærker. Ideelt skal dæk, der opbevares uden fælge, drejes med jævne mellemrum.
Hvis du ikke selv har et egnet sted, hvor du kan opbevare dæk, tilbyder Super Dæk Service dækopbevaring på de lokale Super Dæk Service dæk- og autoværksteder
Dette er hentet fra
http://www.sds.dk/dk/daek/sikkerhed_hel ... _daek.html
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II
Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´