af Dixie4y » man mar 30, 2009 11:13 am
Hej !
Jeg har engang skiftet en knast mens motoren blev i bilen.
Topstykket var afmonteret, så er det ikke noget problem..køleren skal afmonteres osv.
MEN ! jeg lavede en kæmpe brøler, læs bare her.:
Efter at have skiftet knast incl nye løftere, og samlet alt....køleren på osv...satte jeg mig ind og satte nøglen i tændningslåsen, og vupsi den startede og motoren lød som en sød lille kælen mis, kaldte på min eks (læs.: heksen) hun sprang straks ind på passegersædet og vi daffede straks ud i danske landskab for køre den nye knast til ( anbefales af mange, ikke at "tæske" den nye knast de første par 100 kilometer). Efter 25 kilometer begyndte det at ryge inde i bilen, jeg kunne ikke finde årsagen, kørte videre, og nu begyndte olietrykket at falde og røgen var efterhånden rigtig "tåget" inde i bilen ( bilen er strippet for alt interiør - den bruges til racerløb) ...derfor huller alle steder, bl.a håndbremsehullet gav en del røg. Det lykkes at finde noget olie og hælde på, olietrykket steg igen, men røgen forsvandt ikke, motoren kørte stadig fint fint. Det lykkes at få den osende 1800s hjem. Undersøgte den på kryds og tværs...kunne ikke finde årsagen...ud med motoren (jeg var virkelig træt af bilen...virkelig !)
Efter en nøje undersøgelse fandtes årsagen.: Den nye knast havde forårsaget årsagen. Den gang jeg isatte knasten, har jeg for at være sikker på at knasten var helt i bund, presset, skubbet, dunket knasten så langt ind den nu kunne komme. Min asen og massen med knasten havde resulteret i at den "frostprop" der sidder i den anden ende af motoren var skubbet næste ud i koblingshuset, med resultat at den nu var utæt....og med sådan en utæthed i motoren så skal den ryge....
...så husk at knasten skal indføres med samme skånsomhed som en forstuet fod i en dansesko.
Vedr. toppakning så har Gadbjerg jo den gode tyske til 6-700 kr - den kan jeg anbefale ( bruger selv tilpasset kobberpakning ) - Never use Bil Tema `s 96 krs pakning (så kan du ligeså godt bruge BT)
Hilsen
Allan