Er der en der ved hvor luftmassemåleren sidder på en V40 2,0 t
Og er der nogen der ved hvordan man rengør/renser den
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ulrik Friis skrev:Mit problem er bare, at jeg ikke kan få den elektroniske indsats skruet fra fra selve LMM huset. I Sweedespeed Forums har jeg fundet henvisning til sådan et værktøj, men hvor dælen køber man sådan en i Danmark. Jeg har et security bits sæt fra Biltema, men det passer ikke i kærven på møtrikken.

Volvo4life skrev:Har selv et sæt fra stanley tools. Det er dog ikke med løse bits, men de har hullet du efterspørger.

Lass skrev:Hej
Jeg har prøvet at rense LMM'en på min gamle Vw Golf Vr6. Det var ikke svært på nogen måde, men kræver dog lidt forsigtighed så man ikke skader varme trådene. På en alm bosch LMM sidder der et metal gitter i hver enden af LMM for at beskytte delene. Dette kan fjernes ved at fjerne den fjeder ring der holder nettet på plads. Når man kigger ind i LMM'eren kan man se varmetrådene langs siderne og en hvidkeramisk føler i midten af røret. Denne føler kan man rengører med IPA(isopropylal......) på en vatpind.
På min Golf var føleren dækket at tykt brændt olielag. Pga at krumptaphus-udluftningen er koplet til luftfilterhuset,så der konstant suges oliedampe gennem LMM'en, genialt. Efter rensningen fik bilen en meget roligere motorgang og en bedre benzin økonomi. Gik fra 6.5KM/L til 8-9KM/L.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster