Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvis mit svenske ellers ikke spiller mig et puds, har "killan här" samme problem som du. Mener han vil skifte den bagerste tem-giver. Han har dog en fejlkode som du skriver du ikke får
Bare et link til en mulig løsning.
Fandt også et par af de vildere. Da du efterhånden har udskiftet hvad man må kunne forvente at være årsagen til problemet, studsede jeg over et par volvoejere som har haft samme problem som du. De mistænkte tændingslåsen og dermed startsspærren.
Er motoren helt død når den ikke vil starte? Kunne det være et problem med starteren?
I og med at det gør en forskel at du trykker på speederen tror jeg du skal kigge nærmere på dit benzin føde system. Tror godt det kunne være en utæthed, eller måske en lettere defekt tryk regulator.
Kom lige til at tænke på om du har fået skiftet dit brændstof filter? det kunne faktisk godt være dette der er stoppet til.

Volvo4life skrev:Bilia kan ikke finde ud af en brik.

Benzintrykket er helt klart mistænkt, men da bilen starter perfekt når den er kold eller har holdt et par dage, tviler jeg på at det er problemet. Desuden tænder den på ingen cylindre og alle 6 dysser drypper næppe. Fejlmuligheden er dog stadig på listen.VolvoTossen skrev: En utæt indsprøjtningsventil.... evt hiv dem op og sæt giv den lidt tryk og se om de drypper... hvis ikke , så prøv at mål benzintrykket på "broen" om det falder inden for dine 10 min
TPS sensoren er blevet skiftet da den startede med at give forkerte værdier til TMCen og senere ECUen. Start problemet var der før TPS blev skiftet, mens den var defekt og blev der da den nye kom på. Skal huske at sige at ECUen og TMCen blev nulstillet da den nye TPS blev monteret.VolvoTossen skrev: Hvad med gasspjældssensor ? Jeg kan ikke huske om din model har 3 måle steder ( tomgang mellem og fuldgas ) eller det er et "rigtig" potmeter

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 0 gæster