Balder skrev:Om det så var bakkerne i håndbremsen der ikke var lagt ordentligt til ved jeg ikke, men hovedsagen er at den irriterende lyd er væk.
jeg er næsten sikker på , idet det er en kendt problem , at belægning fra bakkerne løsner sig. du er faktisk heldig at der ikke sket mere,der findes dokumentation fra biler hvor bagakseln blockerte i høy fart på motorvejen...og det rammer faktisk alle biler , fra 850,x70 til mj2006. volvo er godt klar over problemet men gør intet ved dette.
Mvh Balder
Jeg kunne godt tænke mig at se den dokumentation på at baghjulene på en Volvo skulle blokere pga. bremsebelægningen løsnede sig fra bakkerne.
Og mærkeligt at det ikke også gælder 140 og 240 serien. De har nøjagtig samme system. Nåh ja mercedes kører også med det.
Jeg har kun Een gang oplevet at belægningen var gået løs. Og det var en Biltema belægning.
Men hvis folk nu også fik checket deres håndbremse ved service ville det aldrig ske.
Nu var der ikke lige tale om at det var tilfældet her. Der er tale om at bakkerne ikke er lagt ud til bremsetromlen. Altså fejljusteret.
Det var det der var tilfældet på min. 1mm var nok til at bakkerne vibrerede. Derfor skal bakkerne altid justeres helt ud til hjulet ikke kan drejes. Og så drejer man lidt tilbage så hjulene kun lige akkurat går fri af håndbremsen
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II
Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´