Hej
Nu er jeg altså nødt til at komme på banen også
Der er faktisk 2 emner i denne tråd; Er det fart eller stoppet der dræber?, eller er spørgsmålet hvad man må/kan/bør/skal
kunne skrive i det felt?
Emne 1:
Er det fart der dræber,
Kort: Ja!
Langt: Kimien i et uheld er meget kompleks, så det er en kobination af MANGE faktore der spille ind, og det kan ikke gøres kort. Efter min mening er det nogle af disse faktore der spiller ind og giver et uheld;
A: Din opmærksomhed (en numerisk værdi mellem 0-9)
B: Din Fart (en numerisk værdi mellem 0-9)
C: Kvalitet af det sikkerheds udstyr der befinder sig i bilen (en numerisk værdi mellem 0-9)
D: Kvantitet af det sikkerheds udstyr der befinder sig i bilen (en numerisk værdi mellem 0-9)
E: Hvor kraftigt du Deaccelerere (en numerisk værdi mellem 0-9)
F: Vejens beskaffenhed (en numerisk værdi mellem 0-9)
G: Førens erfaringer/alder (en numerisk værdi mellem 0-9)
H: Effekten i bilen (en numerisk værdi mellem 0-9)
Ud fra disse værdier, kan man så lave en formel for hvad der er farligt. Det er et tænkt eksempel:
Lav opmærksomhed x Høj fart x dårligt sikkerheds udstyr (manglende sele) x sparsomt sikkerheds udstyr x kraftigt deacc x dårlige veje (sne) x under et års erfaring x 250hk= lig med sikker død!!!
Men hvis man ændre alle værdieren, så er edt jo muligt at man kan køre af vejen med hør fart, lander blødt i en stak halm og gå fra ulykken med livet i behold. Så jeg syntes at det er for nemt at sige at det er fart der dræber, fordi der er så mange ting der spiller ind!
Jeg ved at der kome en del uheld i moderne motorsport(NASCAR) i starten af 90erne. Fordi at bilerne blev så stive at de ikke kunne give efter, hvilket resulterede i at mennesker indende i blev "knust" mod selen!
Emne 2:
Kan man skrive alt? Nej, men næsten alt!!
Der er ingen grund til at være onde, nedladende eller trampe på andres følelser!!
Men det der er tale om her er, én der lave "sjov" med noget der er alvorligt. Det må kommme under kategorien galgen-humor.
Jeg syntes meget godt om den måde at Hr Små Sur afslutter sine indlæg på (både den gamle og den nye). Eller Lani; Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter! Det syntes jeg er top humor!
Der skal altid være plads til humor!!!
Jeg har ikke noget mod at folk kalder mig forskældige ting, så længe der er et glimt i øjet på dem der siger det! Men det er lidt svært at se glimtet og det lille blink hvis folk ikke bruger smilies eller lignende til at understrege; galgen-humor, ironi, lettere flabethed eller andre tilfælde af, at det der står ikke er det der menes!
Godt nytår!! And happy volvo'ing