Jeg har lige oprettet mig herinde, da jeg efterhånden er mere eller mindre sikker på, at min næste bil skal være en S70, når der omkring årsskiftet skal disponeres vogn igen
Dette vil i givet fald blive min første Volvo nogensinde, men modellen - og Volvo i det hele taget - tiltaler mig mere og mere. Først og fremmest pga designet, som for mig står for noget klassisk, solidt/robust og absolut seriøst - hvilket også i det hele taget kendetegner min opfattelse af netop en S70. Kan tilføje, at min kærlighed til Volvo sådan for alvor startede på en ferie til Californien tilbage i 2005, hvor jeg af udlejningsselskabet blev opgraderet til en S80 T6 - først var skuffelsen stor over ikke at kunne få den reserverede Mercury V8, men som tiden gik, blev jeg bare mere og mere forelsket i den store svensker. Komfort og ergonomi i den bil var simpelthen uovertruffen - jeg kørte over 4000km i bilen på 14 dage, og specielt sæderne var simpelthen i verdensklasse - lige meget hvor langt man havde kørt, ankom man altid frisk og rørig
Jeg har haft en del forskellige biler - over fransk (1. og sidste gang), italiensk, konsumtyskere og til sidst 2 x BMW, hvor jeg har haft rigtig gode erfaringer med at køre i 10+ år gamle femmere, som på trods af at de på købstidspunktet alle havde over 200 tkm på tælleren, har været de biler, som har voldt mig mindst problemer og størst ejerglæde. Min indstilling til et bilkøb er derfor, at jeg hellere går en 10+ år tilbage, for at købe en kvalitetsbil med nogle km på bagen, frem for en eller anden ligegyldig konsumbil af ubestemmeligt mærke. Og jeg må sige, at jeg efterhånden er blevet både lun og klar på en Volvo
Alderen på en S70 (Og dermed km-tallene) skræmmer mig således ikke...jeg ved at Volvo om nogen forstår at bygge biler der holder - og tåler at blive brugt. Desuden er mit kørselsbehov relativt begrænset. I modsætning til bimmerne fra slut 90'erne forstår Volvo jo så også at rustbeskytte bilerne i forhold til de barske forhold, som bilerne heroppe er udsat for...
Alligevel vil jeg gerne høre jeres input i relation til evt. svage punkter og hvad man ellers bør være opmærksom på i forhold til køb af en S70 - jeg påtænker at købe enten en 2,5 eller 2,4. Skulle man evt. gå op og købe en tidlig S60 i stedet for?? Synes bare at den model holder prisen forbasket godt - man finder ikke meget til under 100 kilo!?
Hvordan er det endvidere med tandremmen? På BMW'erne har jeg jo været fri for den bekymring. Med hvilket interval skal den skiftes og hvad koster det? Jeg bor omkr. Kbh, så man kunne vel med fordel få lavet sådanne ting i Sverige?
Glæder mig til at høre jeres input