Hej.
Det lyder som en noget træls omgang du er igennem.
For 3 år siden var jeg igennem den samme tur med en Seat Altea 1,9 tdi også fra 2006 som vi havde haft helt fra ny. Under en skiferie brød den sammen og vi måtte have en anden motor i efter kun 88.000 km. Da bilen var 2,5 år gammel (alle service overholdt til punkt og prikke) ville Smc Danmark ikke gå ind i sagen og hjælpe. Jeg ringde rundt til forskellige værksteder, også til Seat i Flensborg, men det endte med det blev det lokale Auto-mester værksted der fik lov at skifte den, regningen lød på 41000 gode danske kroner for en anden motor der havde gået 20.000 km. Seat skulle have 60.000 ,- !!
Jeg mistede dog troen på bilen og blev aldrig rigtig glad for den igen, selv om den kørte nøjagtig lige som før, så jeg solgte den kort tid efter med et kæmpe minus på tabskontoen.
Jeg byttede den til den bil jeg har i dag, en Volvo V70 D5 fra 2002 som aldrig har givet mig nogen problemer (endnu

)
Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i forhandleren, måske du kan hente halvdelen hos ham, da det trods alt kun er 9 måneder siden du købte bilen.
Helt og lykke med det hele.
/Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002