af LAMAS » ons okt 26, 2011 16:25 pm
Hej
Siden jeg skrev sidst er der skiftet brændstofdyser og svinghjul på min, begge dele uden mærkbart resultat. Så vidt jeg er orienteret er har man desuden prøvet med andre trækaksler, men uden at det nyttede, så de gamle er sat i igen.
Der er brugt 5 afhjælpningsforsøg og bilen har i alt været på værksted i 5 uger ud af i alt ca. 5,5 måneders ejertid. Iflg. FDM er det rigeligt til at kunne hæve handlen, men dog mod en nytteværdibetaling på 2 kr. pr. kilometer - ca. 30.000 kr. for mit vedkommende.
Jeg har meddelt forhandleren, at jeg vil hæve handlen, men forhandleren vil ikke tage bilen tilbage uden at have OK fra Volvo Danmark, hvad man vel sådan set godt kan forstå. Han kan umuligt sælge bilen i den stand den er i nu, og vil derfor selvfølgelig få et stort tab på den ene eller den anden måde.
Volvo Danmark er imidlertid tilsyneladende ikke rigtig til at komme i dialog med, men vender bare tilbage og siger, at der skal kigges yderligere på bilen. Det er mine øjne bare ikke OK at jeg skal bøvle mere med det. En bil til den pris skal bare køre, og i hvert fald når den har været 5 uger på værksted.
Nå, men så kan man jo vælge at sende en klage til Ankenævn for biler, med deraf følgende sagsbehandlingstid på adskillige måneder og yderligere betaling for "nytteværdi", eller alternativt at anlægge sag mod forhandleren ved domstolene.
Jeg har imidlertid ikke rigtig tålmodighed til at afvente dette, og samtidig synes jeg, at det lægger beslag på en alt for stor del af mit mentale overskud, som nok er bedre anvendt på famile, arbejde osv. Jeg har derfor taget en dialog med forhandleren, hvor de tager bilen tilbage, i princippet til samme pris som jeg har givet for den, mod at jeg samtidig køber en anden bil hos dem til fuld pris. Man kunne også sige, at jeg betaler de 30.000 kr. i "nytteværdibetaling" som jeg alligevel var kommet af med, og at jeg så får en rabat på 30.000 kr. på den anden bil. Det synes jeg er en løsning, der er til at leve med, og det viser i mine øjne vilje hos forhandleren til at løse problemet.
I morgen er der derfor prøvekørsel af min forhåbentlig nye bil, en V60 Drive. Samme motor som i V50'eren (jeg tager chancen), men en lidt nyere og større model. Hvis den så også begynder at ryste går jeg simpelthen i %&/%%/¤%&¤&/&/%¤&/%)(&%¤¤!!!!!!
Mvh
LAMAS