af hans jørgen skov » tirs jan 31, 2012 22:04 pm
Hej
Jeg ved ikke om din er lige som min v70 men da de er omtrent lige gamle er det vel noget af det samme, jeg lige anskaffet et kabel og vol-fcr program som kan udlæse og slette fejlkoder og resette servicelampen, det første jeg købte var på ebay og kom hjem fra Hong Kong, et kabel og en demo version af programmet, det tog lidt tid, men kom ellers ok og kostede ca 100 kr, men det viste sig at være ret dyrt at anskaffe programmet i fuld version, så jeg prøvede ved Kinapriser og fik en cd for omkring 300 med en masse forskellige programmer, men der var ikke det rigtige program på, vol-fcr, som han derefter sendte som download så nu virker det.
Det vil være nemmere at købe både et kabel og program ved kinapriser, så skulle det virke, der er du ude i 4-500 kr hvis du ellers har en pc der kan bruges, mit kabel var til seriel porten så det virker kun på min gamle bærbar, men det er også ok, hvis du har en nyere pc skal du ud i en usb forbindelse, det kan vist også lade sig gøre, men der er jo noget forskel fra det der var almindeligt for en pc i 97 og nu så der er vist noget med at det kan være lidt tricky at få til at køre, der er et par andre tråde herinde om det tror jeg.
Han er rimelig hjælpsom der i Kinapriser og kan sikkert vejlede i hvad du skal bruge.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida