v70 d5 2002 - "motor wart. erforderl."

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

v70 d5 2002 - "motor wart. erforderl."

Indlægaf v70d5ejer » søn apr 29, 2012 21:33 pm

Hej

Har lige modtaget følgende to fejlkoder i displayet (bilen er en tysker):
i) Hohe emission wart. erforderl.
ii) motor wart. erforderl.

Jeg er lige kommet hjem efter en køretur på 2 x 70 km uden problemer. Lige pludselig 1 km før hjemkomst tager motoren ikke ordentligt ved og kan ikke køre stærkere end omkring 60 km/t. Omdrejningerne har den svært ved at tage...

Læste på en enkelt svensk hjemmeside, at noget sådan kan ske efter en motorvask..? Bilen blev jo netop vasket igår med undervognsskyl - har det svenske råd noget på sig? Hvis ja, hvad gør jeg???

mvh

Kåre
v70d5ejer
Ny bruger
Ny bruger

Re: v70 d5 2002 - "motor wart. erforderl."

Indlægaf Klågem » søn apr 29, 2012 21:49 pm

Er der eftermonteret partikelfilter på. Så skal det skiftes.
Hvis ikke virker din katalysator ikke og skal sikkert også skiftes.
stikkene til følerne på udstødningen er fulde af vand.
Det kan være mange ting. Få udlæst fejlkoder. Og få dansk sprog i din bil samtidig.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf v70d5ejer » ons maj 02, 2012 19:57 pm

Hej igen,

Fik afsat bilen hos mekanikeren. Efter udlæsning af fejlkoder fandt han frem til at en magnetventil til turboen var defekt. Men da han så fik kigget dette system efter i sømmene, viste det sig at være to ledningerne frem mod ventilen, der have gnubbet sig op ad hinanden, så isoleringen var røget af begge. Dermed kortslutning og flere fejlmeldinger...Delene kostede derfor intet, men det tog nogle timer for mekanikeren at lokalisere fejlen - regning 2k. Ikke så galt endda - heldigvis.

Måske til nytte for andre brugere...

/Kåre
v70d5ejer
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Gnavpotten » ons jun 20, 2012 21:38 pm

Ja undskyld, det er vist ikke den rigtige tråd, men Klågem skriver: Få Dansk sprog !
Har købt en V70 2,5T fra 2005. Det er en fin bil bil og forhandleren proklamerede at det var en dansk bil som aldrig havde været skadet !
Det viser sig at være et skræk-eksempel på tyskernes grundighed. Det er en tysk bil, som sikkert har haft en stor skade (den er lakeret i begge sider bag og har fået ny bagklap) og derfor ikke kan videresælges i tyskland. Bilen er muligvis genopbygget i Polen og videresolgt til Danmark, hvor den har kørt nogle år. I Danmark kan/vil vi ikke oplyse om bilers historik, så det er jo en nem måde for tyskerne at komme af med deres vrag på.
Det er altid nemt at være bagklog, men nu hænger jeg jo på den.
Det var det sure opstød - og så til spørgsmålet:
Bilen blev serviceret for kr. 22000,- inden købet (af sælger: Kraft biler i Fredericia) og det var alm. service m. bremser, udstødning, nyt træk mv.
Den har hele tiden haft dansk sprog i infocentret, men efter at vi har haft den til service igen, hos et aut. volvoværksted, er sproget tysk. Det er min frue (Den langhårede som i kalder dem :wink: ) som har afleveret og hentet bilen. Hun har også kontaktet værkstedet igen for at få rettet sproget tilbage til dansk.
Men værkstedets kommentar var at de ikke havde ændret noget (på trods af at der på fakturaen står at de har opdateret software) og at sproget var, som da vi afleverede bilen. De kunne dog sælge os en opdatering til dansk sprog for kr. 1200,-

Vi har brugt værkstedet siden 1987 og er naturligvis skuffet over behandlingen. Kan vi gøre andet end betale 1200,-?

Undskyld den lange smøre, men jeg synes at andre bør advares om denne "nye" måde at forhandle biler på.
Venlig hilsen Michael
V70 2,5T 2005
V40 2,0 1996
Gnavpotten
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Klågem » ons jun 20, 2012 22:07 pm

Gnavpotten skrev:Ja undskyld, det er vist ikke den rigtige tråd, men Klågem skriver: Få Dansk sprog !
Har købt en V70 2,5T fra 2005. Det er en fin bil bil og forhandleren proklamerede at det var en dansk bil som aldrig havde været skadet !
Det viser sig at være et skræk-eksempel på tyskernes grundighed. Det er en tysk bil, som sikkert har haft en stor skade (den er lakeret i begge sider bag og har fået ny bagklap) og derfor ikke kan videresælges i tyskland. Bilen er muligvis genopbygget i Polen og videresolgt til Danmark, hvor den har kørt nogle år. I Danmark kan/vil vi ikke oplyse om bilers historik, så det er jo en nem måde for tyskerne at komme af med deres vrag på.
Det er altid nemt at være bagklog, men nu hænger jeg jo på den.
Det var det sure opstød - og så til spørgsmålet:
Bilen blev serviceret for kr. 22000,- inden købet (af sælger: Kraft biler i Fredericia) og det var alm. service m. bremser, udstødning, nyt træk mv.
Den har hele tiden haft dansk sprog i infocentret, men efter at vi har haft den til service igen, hos et aut. volvoværksted, er sproget tysk. Det er min frue (Den langhårede som i kalder dem :wink: ) som har afleveret og hentet bilen. Hun har også kontaktet værkstedet igen for at få rettet sproget tilbage til dansk.
Men værkstedets kommentar var at de ikke havde ændret noget (på trods af at der på fakturaen står at de har opdateret software) og at sproget var, som da vi afleverede bilen. De kunne dog sælge os en opdatering til dansk sprog for kr. 1200,-

Vi har brugt værkstedet siden 1987 og er naturligvis skuffet over behandlingen. Kan vi gøre andet end betale 1200,-?

Undskyld den lange smøre, men jeg synes at andre bør advares om denne "nye" måde at forhandle biler på.
Venlig hilsen Michael

Jeg ville vride armen om på værkstedet og bede dem om at ændre sproget til dansk uden beregning. Bilen har sikkert fået en 2.0 software opdatering, som er gratis i forbindelse med service. Hvis ikke de vil ville jeg gå til fdm og køre en sag på værkstedet.
Kraft biler er for det meste tyske biler. Jeg har selv leveret biler til dem fra ddt sydlige Tyskland. Men bilerne plejer at være i orden hos dem. Og hvis den har været skadet har det været før den blev solgt til Danmark. Og de har sikkert ikke været vidende om det. Men få bilen checket hos en volvo forhandler syd for grænsen. Evt. I flensborg. Du kan bare ringe til dem og give dem stelnr. Eller hvis du skal over grænsen efter dåsemad, så kør ind til dem.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Gnavpotten » ons jun 20, 2012 22:42 pm

Tak for et lynhurtigt svar.
Ja -ja, det er en fin bil. Vi købte den i november 2011 og den har intet fejlet, andet end en startmotor som blev udskiftet u/b.
Den mangler vist kun benzinfyret, sub-wooferen og hækspoileren, ellers har den alt. Men en bil, som der har været svejset i, holder ikke længe..... galvaniseringen er jo væk !!!
"Store Chef" var ikke selv på værkstedet, så fruen vender tilbage i næste uge, når han er tilbage - hun er mere pædagogisk end jeg :evil:
Vender tilbage med resultatet.

Hilsen Michael

- Du må lige repetere: hvad er PPC
V70 2,5T 2005
V40 2,0 1996
Gnavpotten
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Klågem » tors jun 21, 2012 0:30 am

Gnavpotten skrev:Tak for et lynhurtigt svar.
Ja -ja, det er en fin bil. Vi købte den i november 2011 og den har intet fejlet, andet end en startmotor som blev udskiftet u/b.
Den mangler vist kun benzinfyret, sub-wooferen og hækspoileren, ellers har den alt. Men en bil, som der har været svejset i, holder ikke længe..... galvaniseringen er jo væk !!!
"Store Chef" var ikke selv på værkstedet, så fruen vender tilbage i næste uge, når han er tilbage - hun er mere pædagogisk end jeg :evil:
Vender tilbage med resultatet.

Hilsen Michael

- Du må lige repetere: hvad er PPC

PPC er en fejlkode udlæser fra BSR som virker til Volvo.
http://www.talktomycar.co.uk/products/advcode/mj095.htm
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Gnavpotten » tors jun 28, 2012 19:15 pm

Så snakker den dansk igen. Værkstedet installerede en "App", så den, også efter næste software opdatering, skulle være med dansk sprog.
De kunne ikke forklare hvordan sproget var ændret til tysk under servicebesøget. De havde kun opdateret til den 2,0 software som er omtalt tidligere.
Mon ikke de har brugt stelnummeret for at vælge den rigtige 2,0 opdatering ? Så kan det måske være en tysk opdatering som bliver valgt. Det er svært at gennemskue - selv for Volvo. Arbejdet blev udført uden beregning og med fri lånebil.
(- men de tror vist stadig at jeg er fuld af løgn)

Venlig hilsen Michael
V70 2,5T 2005
V40 2,0 1996
Gnavpotten
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Klågem » tors jun 28, 2012 19:36 pm

Gnavpotten skrev:Så snakker den dansk igen. Værkstedet installerede en "App", så den, også efter næste software opdatering, skulle være med dansk sprog.
De kunne ikke forklare hvordan sproget var ændret til tysk under servicebesøget. De havde kun opdateret til den 2,0 software som er omtalt tidligere.
Mon ikke de har brugt stelnummeret for at vælge den rigtige 2,0 opdatering ? Så kan det måske være en tysk opdatering som bliver valgt. Det er svært at gennemskue - selv for Volvo. Arbejdet blev udført uden beregning og med fri lånebil.
(- men de tror vist stadig at jeg er fuld af løgn)

Venlig hilsen Michael

Lad dem tro hvad de vil. Nu er din bil som den skal være og UB. ;-)
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´