Ja undskyld, det er vist ikke den rigtige tråd, men Klågem skriver: Få Dansk sprog !
Har købt en V70 2,5T fra 2005. Det er en fin bil bil og forhandleren proklamerede at det var en dansk bil som aldrig havde været skadet !
Det viser sig at være et skræk-eksempel på tyskernes grundighed. Det er en tysk bil, som sikkert har haft en stor skade (den er lakeret i begge sider bag og har fået ny bagklap) og derfor ikke kan videresælges i tyskland. Bilen er muligvis genopbygget i Polen og videresolgt til Danmark, hvor den har kørt nogle år. I Danmark kan/vil vi ikke oplyse om bilers historik, så det er jo en nem måde for tyskerne at komme af med deres vrag på.
Det er altid nemt at være bagklog, men nu hænger jeg jo på den.
Det var det sure opstød - og så til spørgsmålet:
Bilen blev serviceret for kr. 22000,- inden købet (af sælger: Kraft biler i Fredericia) og det var alm. service m. bremser, udstødning, nyt træk mv.
Den har hele tiden haft dansk sprog i infocentret, men efter at vi har haft den til service igen, hos et aut. volvoværksted, er sproget tysk. Det er min frue (Den langhårede som i kalder dem

) som har afleveret og hentet bilen. Hun har også kontaktet værkstedet igen for at få rettet sproget tilbage til dansk.
Men værkstedets kommentar var at de ikke havde ændret noget (på trods af at der på fakturaen står at de har opdateret software) og at sproget var, som da vi afleverede bilen. De kunne dog sælge os en opdatering til dansk sprog for kr. 1200,-
Vi har brugt værkstedet siden 1987 og er naturligvis skuffet over behandlingen. Kan vi gøre andet end betale 1200,-?
Undskyld den lange smøre, men jeg synes at andre bør advares om denne "nye" måde at forhandle biler på.
Venlig hilsen Michael