Efter en længere samtale med en anden bruger herinde, angående en tråd om makaniske ombygninger... Hvad er lovligt og hvad er ikke. Kørte jeg ud og snakkede med min synsmand.... (Han har temmelig meget med veteranbiler at gøre, så tænkte han kunne smide nogle guldkorn.....)
Det kunne han så IKKE, jeg var faktisk slemt betuttet, da jeg kørte hjem. -Men det var jo naturligvis mig selv, der havde bestilt beskeden... "I YDERSTE KONSEKVENS, HVAD ER LOVLIGT"
1) Du må aldrig have renoveret din bil, mere end forsikringsreglerne foreskriver..... 80-60-40 % af handelsværdien....
2) Der må ikke være lavet ændringer der gør til en anden, end da den blev født... (Store forblink på en 140 gør den skal ombeskattes)
Det gælder også glasfiber forskærme, delte forruder, der er samlet, nyere kølergrill, .... Ja, kort sagt you name it... Ændre bilen årgang skal den ny beskattes...
Og så er det forresten ikke ham der har fortaget ændringer der dømmes, Eller ham der ejer bilen. Men vedkomne der er chauffør....
Den danske lovgivning er skruet sådan sammen, bare det en 94'er 940, der for hvide blink i for og bag.... ændre årgang, og skal derfor beskattes....
Jeg ved godt, at dette betyder at formentlig 90% af alle danske veteranbiler er ulovlige..... Det er også bare sagt til forsvar for en masse moral!
HUSK lige, jeg skriver ikke om, hvad man bliver anklaget for.... Kun om reglerne