V70, årgang 1998, bilalarm går i gang kort efter låsning

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70, årgang 1998, bilalarm går i gang kort efter låsning

Indlægaf Jesperand » tors nov 01, 2012 21:43 pm

Det er nu sket to gange indenfor 3 dage at bilalarmen er gået i gang kort tid (mindre end 30 sek) efter bilen er blevet låst med fjenbetjeningen. Det er aldrig sket før. Og det er lidt utrygt at jeg ikke kan vide mig sikker på om alarmen sætter i gang kort efter at jeg har forladt bilen, så er der nogen som har en god ide om hvad der kan være årsag til disse falske alarmer?

Mvh
Jesper
Jesperand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: København

Re: V70, årgang 1998, bilalarm går i gang kort efter låsning

Indlægaf jimDK » fre nov 02, 2012 20:29 pm

Jeg kender ikke specifikt til det,
men der er vist nok noget med et batteri i forbindelse med alarmen/sirenen på bilen (det sidder på alarm-enheden på bilen).
Når det er kørt ned, så kan alarmen udløse sådan lidt tilfældigt.

Et lignende problem:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=100185
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: V70, årgang 1998, bilalarm går i gang kort efter låsning

Indlægaf Jesperand » tirs dec 18, 2012 22:18 pm

Jeg har søgt og kan ikke rigtig finde ud af om min bil har et særskilt batteri til alarmenheden, der står ihvertilfælde ikke noget om det i Haynes. Alarmen på min bil benytter desuden det almindelige horn, sådan lyder det, og ikke en særlig sirene.
Siger det noget om hvorvidt min alarmenhed har eget batteri? Er der nogen som ved hvordan jeg kan undersøge det? :?:

En anden forklaring er den om at mønter i midterkonsollen kan udløse alarmen, men den tror jeg ikke på i mit tilfælde: Jeg har i årevis har haft mønter liggende der, og indtil for nyligt har jeg aldrig oplevet en fejlalarm. Faktisk har jeg været i tvivl om hvorvidt bilen overhovedet var udstyret med en aktiv alarm, da jeg aldrig havde hørt den!! :lol:

En tredje mulighed er ledningerne ved venstre bagklap-hængsel som kan være beskadiget efter mange års åbnen og lukken. Mine ser umiddelbart ok ud, og jeg har ikke problemer med fx nr plade lys eller varme i bagruden, men det er nok svært at vurdere tilstanden.

Jeg har bemærket følgende: Når jeg slår tændingen til, slå blinker den lille røde lampe ved midten af forruden hurtigt, i et stykke tid. Jeg hælder til at satse på det med alarm-batteriet, hvis et sådant eksisterer! Håber nogen kan give mig en ide til at komme videre :?

Det der irriterer mig mest, er at jeg ikke kan bruge fjernbetjeningen til at låse bilen, fordi den samtidig kobler alarmen til, som så udløses midt om natten så jeg må ud i underbukser og slukke for den! :evil: MEN, som en midlertidig løsning, indtil jeg har fået styr på dette problem, har jeg begået følgende geni-streg som jeg lige vil dele: Ved venstre motorhjelmslås sidder en sensor, som registrerer om motorhjelmen er lukket. Denne sensor har jeg slået fra, simpelthen ved at skille samlestykket på ledningen ad. Herefter kan jeg igen benytte fjernbetjeningen til at låse bilen, fordi alarmen registrerer at en dør endnu er åben, og alarmen kobles først til når alle døre er lukkede. Smart ikke ? :wink:
Jesperand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: København

Tilbage til El-system og Instrumenter