Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

10musse skrev:Lindemanns produkter er super ! Og de virker, jeg har skrevet en del indlæg om tilsætning af additiver samt oiler på nærværende.
God aften -

Askermedk skrev:10musse skrev:Lindemanns produkter er super ! Og de virker, jeg har skrevet en del indlæg om tilsætning af additiver samt oiler på nærværende.
God aften -
Hvor har du skrevet de indlæg??

og jeg tror slet ikke man skal bruge tyndere olie end SAE 30.
I den samme gearkasse men uden overdrive, bruger man jo tykkere olie (SAE 80)

Peter_C skrev:og jeg tror slet ikke man skal bruge tyndere olie end SAE 30.
I den samme gearkasse men uden overdrive, bruger man jo tykkere olie (SAE 80)
Jeg læste et sted at tallene (75-80-90 osv.) til viskositetsindekset for gearolie blev valgt for at de tydeligt afveg fra motorolie.
I virkeligheden er de mere eller mindre samme viskositet.
Min hedengangne Corolla bandt lidt i gearene så værkstedet undersøgte hvad man ellers kunne hælde i gearkassen end det traditionelle 75/90
Den blev rigtig god igen med Shell Helix 10W40 motorolie![]()
MVH Peter

Pede66 skrev:Jeg har endnu til gode at se en seriøs test af sådanne aditiver.
Så i min verden skal jeg ikke risikere noget.
Hvis man har en bil der er holdt med olieskift, og her snakker jeg ikke om fabrikkens anbefalinge for det er sjællent tidst nok, så er aditive fuldstændig overflødige. Så renser olien ud helt af sig selv.
Til gengæld har jeg brugt det på biler der var misligholdt og her har de kunne rense ud i motoren.
Det ville almindelig olie nok også kunne have gjort, men havde nok krævet adskillige olieskift.
Mht. Genopbygning af slid flader osv. Så tror jeg ikke en skid på det.
Dem jeg kender der har prøvet med en slidt gearkasse, der har det hjulpet på feks. Støj de første uger hvorpå gearkassen brød sammen, og der måtte ny på.
Jeg tror ikke det er adtivernes skyld at den brød sammen, det havde den nok gjort alligevel.
Men det var så penge ud af lommen.
Men hvor ville det være fantastisk med sådan et vidunder middel.
Det er så bare min helt subjektive mening.
Mvh Pede

Pede66 skrev:Ja jeg ved godt du sværger til det.
Men jeg har stadig ikke set en eneste test af det, og har kun dine ord for det.
Mvh Pede
Forøvrigt, V-max, seriøst?

nj skrev:Det drejer sig om en gearkasse med OVERDRIVE, men er der nogen som ved hvordan overdrive har det med tilsætninger. Gearkassen og overdrive kører jo med fælles olie.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster