Volvo V70 2,4 D5 årg08 - Ingen boost, motorrens?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo V70 2,4 D5 årg08 - Ingen boost, motorrens?

Indlægaf søren 2,4T » tors maj 22, 2014 18:30 pm

KennethAmby skrev:SÅ ER FEJLEN FUNDET:

Til alle andre der oplever samme fejl, kan jeg sige i STRAKS skal køre forbi nærmeste værksted!

Der sidder et bundt kabler fra computeren i bilen som går op under batteri-kassen. Dette bundt har som fejl været monteret ved en kant til batteri-rummet. Og derfor er der efter min bils "små" 320.000km nu gået hul på flere af ledningerne, hvilket har gjort motoren har læst fuldstændigt latterlige data'er.

At det så er gået galt mens det blev lavet, og selve computeren nu skal skiftes er noget helt andet, men allerede nu har jeg reddet mine forældre fra samme omkostningsfulde reparation. Da deres også har samme fejl, der er slidt hul og de skulle til italien denne weekend, og der er HELT hul ind til 4 store ledninger så kobberet var fuldt blottet.

Reparation på min ender på omkring 10000kr.
Reparation på deres (klip, dæk, fobind) kostede 550kr.

Jeg håber andre kan få gavn af ovenstående, og jeg håber andre kan spare de mange penge jeg nu har været udsat for, at miste pga. det. Sikke en lorte fejl, men sindsygt mange tak for jeres gode råd, input, ideer og forslag! Det har været vildt positivt.!

Venlig hilsen,

Kenneth

Hej Kenneth.

Fedt du fortæller om løsningen på dit problem :D Min kone har samme model, så den skal tjekkes NU!
Hvis du kunne sætte et billede på var det endnu mere fedt.

Mvh Søren
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger

Indlægaf søren 2,4T » tors maj 22, 2014 18:45 pm

søren 2,4T skrev:

Til alle andre der oplever samme fejl, kan jeg sige i STRAKS skal køre forbi nærmeste værksted!

Der sidder et bundt kabler fra computeren i bilen som går op under batteri-kassen. Dette bundt har som fejl været monteret ved en kant til batteri-rummet. Og derfor er der efter min bils "små" 320.000km nu gået hul på flere af ledningerne, hvilket har gjort motoren har læst fuldstændigt latterlige data'er.

At det så er gået galt mens det blev lavet, og selve computeren nu skal skiftes er noget helt andet, men allerede nu har jeg reddet mine forældre fra samme omkostningsfulde reparation. Da deres også har samme fejl, der er slidt hul og de skulle til italien denne weekend, og der er HELT hul ind til 4 store ledninger så kobberet var fuldt blottet.

Jeg håber andre kan få gavn af ovenstående, og jeg håber andre kan spare de mange penge jeg nu har været udsat for, at miste pga. det. Sikke en lorte fejl, men sindsygt mange tak for jeres gode råd, input, ideer og forslag! Det har været vildt positivt.!

Venlig hilsen,

Kenneth

Hej Kenneth.

Fedt du fortæller om løsningen på dit problem :D Min kone har samme model, så den skal tjekkes NU!

Mvh Søren

Har tjekket nu. Det ser ud til at være blottet kobber :shock: Det skal vi have lavet straks. Det er det tommelfinger tykke kabel der går på siden af batterikassen ind mod motoren. (ellers er der flere steder det slides)

Mvh Søren
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Volvorine » fre maj 23, 2014 9:31 am

Fed tråd der sikkert kan rede mange fra store udskrivninger.

Lige et spørgsmål...
På V70T fra 2001 sider batteriet i bagagerummet, det gør det ikke i V70 2008??
Volvo XC70 3.2 Aut. AWD Summum 2008
Volvorine
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Slimminge

Indlægaf jimDK » søn maj 25, 2014 10:20 am

Det er rigtigt.
På den nye model er det flyttet til motorrummet
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf SuperSaxe » tirs maj 27, 2014 19:59 pm

søren 2,4T skrev:

Venlig hilsen,

Kenneth

Hej Kenneth.

Mvh Søren

Hej :D

Jeg er enig, som ikke-mekaniker typen, ville det være fantastisk med nogle billeder
af hvor i motor rummet dette problem kan opstå.

Jeg kører selv i en Volvo V70 D3 fra 2010, som må formodes at kunne udvikle samme
problem over tid...

Vh

Jacob
JS

I carporten:
2010 Volvo V70 D3 aut, (R5, 163 hk / 400 nm), status km 208.000 ( D5204T2 )
2017 Peugeot 208 Desire Sky HDI 100, status km 45.000
SuperSaxe
Superbruger
Superbruger

Indlægaf KennethAmby » ons jun 04, 2014 20:30 pm

Kære Alle,

Tusind tak fordi i mener mit svar er noget værd.

Som en start vil jeg lige sige, jeg har skilt mig af med min gamle V70 da jeg lige har købt den nye V60 D4 (181HK) aut. :)

Billeder har jeg desværre ikke, men det er ganske nemt forklaret:
Følg ledningen fra luftmåleren, denne samles med en ca 2cm tykt kabel bundt som løber op på højreside af motorblokken og op under batteriet. Det er dette kabel bundt der sidder op af en kant til batteriet, og som har slidt det hele op.

OBS: RIV IKKE I KABLERNE MENS MOTOREN ER IGANG!!!!
- Det var den fejl mekanikeren gjorde da han fejlsøgte, og endte med ''computeren'' stod af, så der skulle en ny til. (Og har lige fået den sidste regning på den gamle bil, 12.500kr at betale ved kasse 1).

Vh. Kenneth.
KennethAmby
Bruger
Bruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj