Jeg er på udkig efter den sikreste familiebil jeg kan få til omtrent 300k eller mindre. Efter at have nærlæst Euroncap, ADAC og folksams test og statistik har jeg konkluderet at en V70 fra 2009-2012 kunne være et godt bud såfremt den har førerassistent pakken med Adaptive Cruise Control, Blindvinkel Monitor (BLIS), Collision Warning with full autobrake, Road Sign Information (RSI) etc. Dette ekstraudstyr er dog svært at opdrive I Danmark , men til at finde I Sverige og Tyskland hvorfor jeg overvejer import den vej igennem.
Jeg har dog en masse spm. som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med.
1. Næsten alle V70’ere er med Diesel (og dem der har benzin har et helt tåbeligt forbrug) men vores kørselsmønster er ikke helt deroppe hvor diesel normalt anbefales. Min kone kører 2x25km på motorvej i hverdagene, og måske 3-4 gange om året kører vi rigtig lange ture (100+ km) men ellers er det ret korte ture på feks. 3-10 km. Ville det smadre en V70 at køre på denne måde?
2. Er der nogle anbefalinger mht motor for V70 fra 2009-2012?
3. Er der nogen der ved hvor man kan finde gamle prislister på ekstraudstyr så man kan se hvad udstyrsniveau og pakker indeholdt i denne periode?
4. Jeg kigger både på manuelt og automat gear, er det Geartronic man bør kigge efter hvis det er automat gear?
5. Er der noget ekstraudstyr der kan anbefales eller bør undgås?