Hvilken flance kører turbo-850'erne med?? T25, T3 eller?
Mvh Morten
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

morten lunde skrev:Hvilken flance kører turbo-850'erne med?? T25, T3 eller?
Mvh Morten

Lars Tø skrev:Jeg mener, at det er en mitsubitsi lader der sidder på. Og så er det T25 flancen der passer bedst....men der er lige et par huller der skal bores lidt op.... Men er det fordi, at du skal have større lader på. Vil jeg klar foretrække T3 Ell GT30...Mvh Lars

Morten VJ skrev:Lars Tø skrev:Jeg mener, at det er en mitsubitsi lader der sidder på. Og så er det T25 flancen der passer bedst....men der er lige et par huller der skal bores lidt op.... Men er det fordi, at du skal have større lader på. Vil jeg klar foretrække T3 Ell GT30...Mvh Lars
Ja mister Bitcy turboen, den samme type der sidder på en sen 940.
940=13c
850=15g, eller 16T.
Det er samme flance de bruger, og en Garret T3 flanche, passer i boltene.
Uden at file i nogen huller.
Og hvis du ikke tror på det, så er jeg netop ved at montere en T34 turbo fra en Cosworth på min manifold, uden at bore-file nogen huller.
MVH
Morten

Morten VJ skrev:Ekstern wastegate, special bygget udstødnins manifold, med de problemer det giver.
Min bil kører til dagligt, så jeg er ikke så meget for et uafprøvet manifold design.
Så kan jeg af andre grunde ikke lide kugleleje turboer.
Så valget var enkelt for mig, en T3 lader , med bedst mulig form på udstødnings siden Ja den er A/R 63.
Så jeg regner med at det er nok til mit projekt 300+ HK.
MVH
Morten

Morten VJ skrev:B23 ET letter modeficeret.
Manifold problematikken er meget simpel.
1 Jeg har ikke en uge til at bygge den.
2 Jeg har slet ikke tiden til at svejse den når den revner.
3 Bilen skal kunne køre hver arbejdsdag, så derfor prøver jeg at minimere mulige fejlkilder.
Kun 250 hk på et 530 topstykke, det må tiden vise. Jeg tror ikke på det tal.
Pt har jeg et let hjemmeportet 530 på min, og så må vi jo se.
Et med 38mm udstødnings ventiler er under udvikling.
PS du snakkede om A/R 42 det må så være compressorhuset.
Samme A/R som på min den gamle alt efter trim på hjulet så undre resultater mig ikke.
En lille sammenligning standart T3 Og T34
MVH
Morten

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster