Har bøvlet med vibrationer i rattet/undervognen og er efterhånden gået i panik, da jeg ikke kan finde ud af hvor der stammer fra. Mit næste bud vil være drivakslen, men inden jeg skifter den ud, med en brugt fra Sverige, så vil jeg gerne høre jeres mening Har I erfaringer med at købe brugte dele i Sverige, da en ny original drivaksel koster kassen
Har vibrationer der starter omkring 60-80 og er meget tydelige ved motorvejshastighed 110-130 og øges med hastigheden fra 60 - 130 og vibrationerne stabilisere sig omkring 130-140, de bliver ikke værre over 140.
Har udskiftet bærearme for ca. 3 år siden, for 2 uger siden blev der skiftet styrekugler, sporstænger, nye bøsninger i bagtøj. Der er kommet nye originale skiver/klodser på foran, samt nye forhjulslejer for 2 dage siden og de bagerste skiver er skiftet sidste år - bremser hænger på ingen måde.
Nye Continental dæk sidste år, afbalanceret flere gange med vejtryk hos Euromaster - fælge(originale Volvo) er kontrolleret for skævhed, de er snor lige - har samme symptomer med vinterdæk - dog ikke lige så mærkbart.
Ved motorvejshastighed vibrerer det i "bunden" af rattet, hvis I forstår - vibrationer kommer dybt indefra, det er ikke samme vibrationer som et uafbalanceret dæk, hvor rattet ryster. Hvis man sætter gearkassen i neutral, så er vibrationer der stadigvæk og det gør ingen forskel om man øger farten eller sænker farten på motorvej. Jeg tænker om drivaksel er i ubalance, da den jo stadigvæk "kører" med rundt selvom gearkassen står i neutral. Drivaksel i venstre side kan "rykkes" op/ned inde ved gearkassen ca. 2 mm - er det problemet ?
Vi kører med campingvogn og tænker om det kan skyldes at drivaksel er slidt ?
Bilen har kørt 342.000 og er passet med olieskift i gearkasse for hver 60.000