Volvo Amazon med Rover 3.5

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Amazon 122s 67 med Rover 3500 V8 (P5)

Indlægaf The Saint » ons aug 08, 2007 11:24 am

Hej Schroder

Det lyder som et stort projekt du har gang i.
Jeg har for 2 år siden solgt min Amazon med ilagt Rover P5 eller Buick 3,5 som det jo er ;-), jeg har ikke selv ombygget bilen, så det er ikke alle detaljer jeg kender.

Den havde det originalt "nyt" 67-70 bagtøj på og det knækkede da også en enkelt gang - sådan går det når man vil spille smart med den ene fod på bremsen og den anden helt i gulvet på speederen for at få det 275 brede baghjul til at spinde.
Den havde 1 kreds bremse system med tromler bagpå (originalt) men med bremse forstærkeren fra P5'eren. og den bremsede fint (ikke som en ny bil men stadig fint)

Som jeg kan se har du "gravet" ud til automatkassen og det var min også med - måtte få renoveret den gamle 3-speed Borg Warner på tispunkt i forløbet.... alt for dyrt :( så jeg håber din bare spinder (ville nok har valgt en manuel kasse hvis jeg skulle lave projektet.. meeen det skal jeg ikke :) )

Jeg kender også manden der er nævnt med 264 bagtøjet han er ven af mig og har stadig sin "Voldsom Volvo" (i hans ligger der den lidt nyere P6 motor og skulle kunne ha trukket fra min, men det lykkes ikke for ham :D ) og ja 264 bagtøjet er mere holdbart, og så har det har differentiale spær (et ford 9" kan også bruges har jeg ladet mig fortælle)
Rene, som manden hedder har også flipfront på sit gule lyn, dog ikke i glasfiber - men han ved helt sikkert hvor der ligger et ;-)

Gi' mig et kald - så kan jeg fortælle lidt mere om det at være ejer af "den store amazon" som jeg hørte een prøvede at belære nogle andre om da de så min bil.

Mvh Henrik
-----------------------
+41763010235 (sorry det er et udlandsk nummer)

Kunne sku ikke få billed til at vise sig direkte her, så her er et link:

http://lh5.google.co.uk/jacobsen.henrik ... 0Volvo.jpg
Brugeravatar
The Saint
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Schweiz

Indlægaf Schroder » ons aug 08, 2007 19:10 pm

Hejsa Saint..

Jamen jeg vil faktisk meget gerne have en snak med dig, og så suge dig for billeder af din bil.. Alle billeder der viser lidt jeg kan suge over på mit projekt..

Ja, det er et stort og dyrt arbejde, men jeg har sparet op til denne bil i LANG tid og arbejdet i mine weekender, så nu skal bilen laves og jeg har pengene til den.. (faktisk rigligt til at købe bilen i stedet for at lave den, men mere sjovt at lave det selv i mine øjne...)

Og lige til min motor.. Ja, det er også en P6 med SD1 topstykke.. Jeg skal købe komplet renoveringssæt hjem fra England, som får min kilomettæler tilbage på 0.. Og til min gearkasse, ja så ved man faktisk aldrig hvor den har og kan holde, så ja det er en chance, men den skulle være til at opdrive i andre lande omkring DK, så ikke det helt store problem..

Ja, jeg ender sku nok op med 264bagtøjet... Og til ham din ven, kan du så ikke sige, at han MEGET gerne må kontakte mig:-)...

Jeg ringer engang når jeg har tid:-)..(Arbejder en del lige for øjeblikket)

Min bil kan også besøges på dette link:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=317634
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Ingemann » ons aug 08, 2007 20:48 pm

Lige noget andet.. Hvad har du gjort med den gamle B20?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Schroder » ons aug 08, 2007 23:44 pm

Jamen min B20 har jeg da endnu.. :wink:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Schroder » tors aug 09, 2007 6:38 am

Der er vel ikke nogle der skulle vide, om det overhovdet er muligt at gøre sine std. fælge bredere?
Kunne godt tænke mig at smide dem til en "fælgesmed" og få dem skåret op og gjort bredere.,, Men ville det overhovder kunne lade sig gøre?

Og hvem laver den slags? :?:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf The Saint » tors aug 09, 2007 11:38 am

P6 SD1 - Lyder meget moderne ;-)

Jeg ved ikke hvad det er med mig og links, men her er et der burde virke
http://picasaweb.google.co.uk/jacobsen. ... ldsomVolvo.

På billederne kan du se den gamle P5 med Edelbrock og Holly karburator... er det er sku race ;-)
Havde svært ved at indstille karburatoren... blev sku aldrig helt gode venner med den holly.

Fik installeret sådan en fætter her og det var noget der ga' pote - det var sku alle pengene værd.. det er lige meget hvor slatten og brugt din strømfordeleraksel er så giver den her en super præcis tændnings tidspunkt
http://www.lumenition.com/new/main.php/lumeni

Over and out
Brugeravatar
The Saint
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Ingemann » tors aug 09, 2007 13:38 pm

Schroder skrev:Der er vel ikke nogle der skulle vide, om det overhovdet er muligt at gøre sine std. fælge bredere?
Kunne godt tænke mig at smide dem til en "fælgesmed" og få dem skåret op og gjort bredere.,, Men ville det overhovder kunne lade sig gøre?

Og hvem laver den slags? :?:

Årh jeg har set en forretning, som sælger dele til de gamle folkevogne, som havde nogle ringe, som man svejser i fælgen. De kan fås i forskellige bredder. Ved ikke om det er noget, som jeg ville kaste mig ud i! Det skal jo kunne holde til en vaske belasting, være lufttæt og vel afbalanceret.

Kan ikke huske hvad forhandleren hedder lige pt, men finder lige ud af det snarest!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Schroder » tors aug 09, 2007 14:42 pm

Ingemann skrev:Årh jeg har set en forretning, som sælger dele til de gamle folkevogne, som havde nogle ringe, som man svejser i fælgen. De kan fås i forskellige bredder. Ved ikke om det er noget, som jeg ville kaste mig ud i! Det skal jo kunne holde til en vaske belasting, være lufttæt og vel afbalanceret.

Kan ikke huske hvad forhandleren hedder lige pt, men finder lige ud af det snarest!

Ja, nu ville jeg også have lavet det af en prof.. Og nej ikke "bare" nogle skriver man sætter på.. Men der måre være et værksted som kan lave den slag.. Afbalancere og lave det holdbart... Er nemlig rimelig glad for de gamle stålfælge, men de har overhovdet ikke nok kontakt til jorden til at omsætte den kraft jeg ligger i... Jeg selv er ikke særlig glad for minilite fælgene (nok også fordi de sad på ALLE mini'er til de forskellige træf, så ikke meget unikt over dem)..

Jeg vil jo til at starte med, ikke lave alt for meget om på bilen udenvendigt, så den står rimelig org...
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Schroder » tors aug 09, 2007 15:46 pm

The Saint:

Du kunne godt få dit org volvo speedometer til at fungere på SD1'teren og viste den det rigtige?

:?:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf The Saint » fre aug 10, 2007 16:39 pm

Schroder

Godt spottet, ja det er nemlig et problem at hvis man vil kører med den originale instrumentering så viser speedometeret Way off (for hurtigt) Lad du bare det være sådan, så er det så dejligt nemt at imponere passagererne i bilen - når det røde felt render til 120 på no-time :D

Nej, det lykkes mig aldrig at finde en billig løsning på det. Fik at vide at en gearing på kablet ville være løsningen og at firma'er der sætter taxametre i taxa'er skulle kunne klare sådan en gearing...

men det lød sku for dyrt til mig... så det blev til fuld kraft frem og krydse fingre for at der ingen fotofælder var i nærheden 8)

BTW til syn, hvis du har et speedometer der virker skal det vise præsist (5%) men det er ok ikke at ha' noget (det er hvertfald hvad jeg fik at vide)
Brugeravatar
The Saint
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Schroder » tors sep 27, 2007 20:10 pm

Uha uha..
Efterhånden nået et stykke..

Har sendt ansøgning til Volvo med mine ændringer (tog en del tid da det skulle være svensk)

Jeg er ved at skaffe mig en fiiin motor:-)...
Sæderne er sat i bilen og fy for satan man sidder godt i et par 850 elsæder.. Godt for en 2meter gut som mig...

Men står og mangler mange småting efterhånde, lige fra ledningsnet til tændingslås, speedometer, små krom dele til instrumentbordet, loftbeklædning, Volvo bogstaverne på forskærmen, volvo mærket på siden(gerne også V8) o.s.v... Men ville høre, om i har eller kender nogle der har en bil, hvor man må komme ud og tage hvad man "vil" fra den og give en pris på det...
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » tors sep 27, 2007 22:28 pm

Hvad med at anskaffe dig en billig svensk reservedelsbil? Den må da være til at få for ok penge?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Hr. SmåSur » tors sep 27, 2007 23:53 pm

Schroder skrev:Men står og mangler mange småting efterhånde, lige fra ledningsnet til tændingslås, speedometer, små krom dele til instrumentbordet, loftbeklædning, Volvo bogstaverne på forskærmen, volvo mærket på siden(gerne også V8) o.s.v... Men ville høre, om i har eller kender nogle der har en bil, hvor man må komme ud og tage hvad man "vil" fra den og give en pris på det...

Man kan jo aldrig helt selv komme til at bestemme prisen - men man kunne da også prøve at søge efter de dele man mangler under Køb/Salg?...
Husk nu lige, at de dele du nævner, jo netop er dele som "alle" altid mangler eller gerne vil have i fin stand etc. Der står næppe en "plukke-Amazon" og venter på dig!? :?
Du benævner i øvrigt flere dele en anelse forkert - du mener vel emblem-bogstaverne på fronthjelmen? - Og "121" emblemet til skærmen? (der findes intet V8 mærke til Volvo). Har du ikke engang speedometeret til din bil? - Er det kun et "skrog" du er startet med?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » fre sep 28, 2007 11:25 am

Står der ikke V8 på S80'eren og XC90'eren med V8?
Måske er looket lidt forkert, men det er jo noget som man må gøre op med sig selv.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Schroder » fre sep 28, 2007 12:24 pm

Ja, ved det er det er stumper der tit mangler eller er blevet grimme... Ved også godt den bliver svært med at købe disse dele..
Men de er ALT for dyre at købe enkelvis hos de forskellige private.. Jeg bruger en MASSE penge på mit projekt, så jeg bliver nødt til at spare lidt de steder, hvor jeg kan skaffe nye efterhånden efter den er kommet på plader..

Ja, det var sku "bare" karossen jeg købte. Jeg fik RIGTIG mange dele med den, blandt andet 38 hjulkapsler i flot stand og 11 små trekant ruder, Alle mulige kromlister, 5stk komplette og rimelig flotte forkofangere og 3 bagkofangere.. Så jo, jeg har mange stumper, men nogle af dem er bare for grimme.. Da de er blevet monteret i bilen uden ruder og døre og derefter stået udenfor i 2 år..

Ja, kender ikke alle fagordene for de forskellige stumper...

God ide, jeg må lige have undersøgt de nye Volvo'er for V8 emblemer..
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

ForegåendeNæste

Tilbage til Bilgalleri