Jeg adder billeder af en VOLVO 544 jeg lavede sidste uge SNARLIGST.. de skal bare lige checkes igennem.. Der kommer også en hel film om denne polering! er du tovlig den blev fin
Ville som bare kortfatte en lille guide om bilpleje som jeg godt kan lide at gøre det.
Jeg læser ofte på boards, hvor folk har problemer med dårlige resultater af lakpleje.
Denne lille guide kan bruges, ligemeget hvilke produkter du måtte ønske at bruge.. ingen produkter er rigtigere end andre.
I min verden, er det ikke produkterne der har hovedskylden når en omgang bilpleje biler noget bras. Det er ofte forkert brug... De typiske fejl, er ..
1.1 For meget produkt ( ex. slibemiddel ) på din pad, gør at produktet ikke virker som det skal, der er for meget glid, og for lidt slib.
Forkerte hårde/bløde pads til produktet du har.
1.2 Grundet ovenstående, bliver produktet ikke nedbrudt som det skal, og fungerer sjovt nok så heller ikke som det skal.
1.3 For hurtigt tempo i maskinen, maskiner som ikke kan hastighedsreguleres gør at produktet bliver banket ned i lakken, og grundet friktion smadrer denne.
1.4 For hurtige skift imellem GROV og lettere slibemidler.. Man kan ikke gå fra GROFT slibemiddel direkte over i en polish - der skal noget imellem.
1.5 Make up produkter, som indeholder alt for mange "fillers" som faktisk bare snyder lakken blank, og når så denne filler fordamper, så står man med resultatet af sin halvdårlige polering igen.
NÅÅÅÅÅ men hvordan så... Her er MIT bud, så kan i bruge den eller kaste den over skulderen, mærkerne af produkter du bruger er selvfølgeligt op til dig selv, selvom jeg selvfølgeligt synes dem jeg forhandler er de bedste!
INDEN POLERING ELLER VOKS - VASK BILEN!!! Du kan se denne video til hvordan du får vasket bilen
http://www.youtube.com/watch?v=S69VMQ8ljrY min film om bilvask
Derefter ville jeg gå igang stille og roligt.. Vurdere hvad jeg ville lave...
1. Vokse bilen, hvis den ikke har for mange vaske ridser, og jeg kun har 1-2 timer
2. Polerer bilen.. Der er KÆMPE forskel i arbejdsmængden, så sæt lige lidt mere tid af ik
Hvis du polerer kan du følge nedenstående tricks - jeg starter med vandslib, og kører derfra hele vejen til det færdige produkt..
Jeg har brugt mine egne produkter, det kunne dog også være nogle andre af de udemærkede produkter derude, MAKITA/FLEX polerings maskiner & Polerings Pads fra LAKE COUNTRY PADS
FØRST VANDSLIB - KAN UDELADES - Men denne her var HELT i stykker. LAD VÆRE MED DETTE MED MINDRE DU ER EN NINJA!! det har SLEMME EFFEKTER PÅ LAKKEN OG SLIDER GANSKE VILDT PÅ LAKKEN.
Så tager jeg en CUTTING PAD - en hård polere pude, og bruger en GROV slibepasta. Start med LAV hastighed, og opbyg når produktet er begyndt at skifte karakter, typisk bliver de mere gennemsigtige når de er varme. på en flex, starter jeg ved laveste, og bygger op til omkring 4,000
Her er resultatet efter 2 korte overløb på cirka 3-4 minutter.
Lakken og lakken i close up.
En finere polishing pad - og et FINT let slibemiddel.
Sidste step i polish delen - en finishing pad, og en helt fin polish.
Lidt lakforsegling. Jeg påfører gerne i hånden, og tørrer af når det er hærdet - cirka 1-2 timer efter.
Sådan skulle det gerne se ud når du er færdig
Håber det var til hjælp... Jeg tager MEGET gerne imod kritik og bud på hvordan det gøres lettere.