Polering - min lille guide :)

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Var denne her til hjælp eller ?

Afstemning sluttede søn maj 03, 2009 16:13 pm

Nej Det var da totalt spild af tid.
0
Ingen stemmer
Tjoo hvis du er en kæmpe geek
10
100%

Stemmer i alt : 10

Polering - min lille guide :)

Indlægaf MIchaelVhansen » lør apr 18, 2009 16:12 pm

Hejsa Allesammen på volvosnak.. Min første post herinde - så jeg skal fatte mig i korthed ( som om! )

Jeg adder billeder af en VOLVO 544 jeg lavede sidste uge SNARLIGST.. de skal bare lige checkes igennem.. Der kommer også en hel film om denne polering! er du tovlig den blev fin :)

Ville som bare kortfatte en lille guide om bilpleje som jeg godt kan lide at gøre det.

Jeg læser ofte på boards, hvor folk har problemer med dårlige resultater af lakpleje.

Denne lille guide kan bruges, ligemeget hvilke produkter du måtte ønske at bruge.. ingen produkter er rigtigere end andre.

I min verden, er det ikke produkterne der har hovedskylden når en omgang bilpleje biler noget bras. Det er ofte forkert brug... De typiske fejl, er ..

1.1 For meget produkt ( ex. slibemiddel ) på din pad, gør at produktet ikke virker som det skal, der er for meget glid, og for lidt slib.
Forkerte hårde/bløde pads til produktet du har.
1.2 Grundet ovenstående, bliver produktet ikke nedbrudt som det skal, og fungerer sjovt nok så heller ikke som det skal.
1.3 For hurtigt tempo i maskinen, maskiner som ikke kan hastighedsreguleres gør at produktet bliver banket ned i lakken, og grundet friktion smadrer denne.
1.4 For hurtige skift imellem GROV og lettere slibemidler.. Man kan ikke gå fra GROFT slibemiddel direkte over i en polish - der skal noget imellem.
1.5 Make up produkter, som indeholder alt for mange "fillers" som faktisk bare snyder lakken blank, og når så denne filler fordamper, så står man med resultatet af sin halvdårlige polering igen.

NÅÅÅÅÅ men hvordan så... Her er MIT bud, så kan i bruge den eller kaste den over skulderen, mærkerne af produkter du bruger er selvfølgeligt op til dig selv, selvom jeg selvfølgeligt synes dem jeg forhandler er de bedste! :) Dog er hovedsagen teknikken - ikke produktet, og lysten skal være der.

INDEN POLERING ELLER VOKS - VASK BILEN!!! Du kan se denne video til hvordan du får vasket bilen :) - jeg har selv lavet den, og de steps jeg gennemgår, gør bilen rigtigt godt klar til at blive poleret, husk at nyde musikken!.

http://www.youtube.com/watch?v=S69VMQ8ljrY min film om bilvask

Derefter ville jeg gå igang stille og roligt.. Vurdere hvad jeg ville lave...
1. Vokse bilen, hvis den ikke har for mange vaske ridser, og jeg kun har 1-2 timer
2. Polerer bilen.. Der er KÆMPE forskel i arbejdsmængden, så sæt lige lidt mere tid af ik :)

Hvis du polerer kan du følge nedenstående tricks - jeg starter med vandslib, og kører derfra hele vejen til det færdige produkt..
Jeg har brugt mine egne produkter, det kunne dog også være nogle andre af de udemærkede produkter derude, MAKITA/FLEX polerings maskiner & Polerings Pads fra LAKE COUNTRY PADS

FØRST VANDSLIB - KAN UDELADES - Men denne her var HELT i stykker. LAD VÆRE MED DETTE MED MINDRE DU ER EN NINJA!! det har SLEMME EFFEKTER PÅ LAKKEN OG SLIDER GANSKE VILDT PÅ LAKKEN.

Billede

Billede

Billede

Billede

Så tager jeg en CUTTING PAD - en hård polere pude, og bruger en GROV slibepasta. Start med LAV hastighed, og opbyg når produktet er begyndt at skifte karakter, typisk bliver de mere gennemsigtige når de er varme. på en flex, starter jeg ved laveste, og bygger op til omkring 4,000

Billede

Billede

Her er resultatet efter 2 korte overløb på cirka 3-4 minutter.
Lakken og lakken i close up.

Billede

Billede

En finere polishing pad - og et FINT let slibemiddel.

Billede

Billede

Sidste step i polish delen - en finishing pad, og en helt fin polish.

Billede

Billede

Lidt lakforsegling. Jeg påfører gerne i hånden, og tørrer af når det er hærdet - cirka 1-2 timer efter.

Billede

Sådan skulle det gerne se ud når du er færdig

Billede

Håber det var til hjælp... Jeg tager MEGET gerne imod kritik og bud på hvordan det gøres lettere.
Mvh

Michael Hansen
Bilvask.nu som leverer bilvask i hånden på adressen.
bilpleje bloggen - link gerne til den - så bliver jeg glad.
bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner.
stenslag - hvilke kan fixes, hvilke kan ikke :P
MIchaelVhansen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf permand » lør apr 18, 2009 19:51 pm

Det ser da vildt godt ud, hold da op....... Jeg har surfet lidt rundt på dine sider, men synes ikke jeg kan se nogle priser, hvis man nu som mig er så doven, eller indrømmer på forhånd at man gerne ville have den finish, men ikke selv kan ???????
Mvh Per
V60 D3 aut. 2012
V70 170 hk aut. 2006
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 268 75 Tågarp

Indlægaf MIchaelVhansen » lør apr 18, 2009 23:31 pm

permand skrev:Det ser da vildt godt ud, hold da op....... Jeg har surfet lidt rundt på dine sider, men synes ikke jeg kan se nogle priser, hvis man nu som mig er så doven, eller indrømmer på forhånd at man gerne ville have den finish, men ikke selv kan ???????

Hey Per.
(hygger paa ferie, saa sorry med de mange aa ae oe osv )

Jeg synes altsaa selv du skal lege med din bil, men jeg vil da ogsaa gerne se paa den for dig.. Men tilfredsstillelsen er stoerre naar man selv har leget bil :P

Priser findes under services, priser paa produkterne i webshoppen.. Service og gode raad er GANSKE gratis, og du er meget velkommen til at smutte forbi mit vaerksted og laane en maskine og faa en fuldstaendig guide.

Haaber det hjalp en smule.
Mvh

Michael Hansen
Bilvask.nu som leverer bilvask i hånden på adressen.
bilpleje bloggen - link gerne til den - så bliver jeg glad.
bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner.
stenslag - hvilke kan fixes, hvilke kan ikke :P
MIchaelVhansen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Diverse