Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hanspeter23 skrev:Er der andre problemer i forbindelse med ombygningen?

Kenneth Poulsen skrev:Jeg har et problem med at ødelægge og destruere en så gammel og så sjældent velbevaret bil.![]()
Sæt den i flot stand og sælg den for 50-60.000 og køb så noget moderne sjovt, (der er produceret i millioner), noget at bygge videre på.

Hanspeter23 skrev:Der er så mange ting man ikke må.
Bilen er indregistreret som veteranbil og skal først til syn om 8 år. Og til den tid har jeg tænkt mig at bygge den om til normal igen. Så alt bliver gemt. Jeg er lidt i tvivl med bremserne.
Kan man få skivebremser til sådan en bil?
Mht. el. Så er det jo begrænset hvor meget der er i sådan en bil. Så der kan man vel selv lave et ledningsnet til bilen. Og et separat til motoren eller hvad?
Bedstefar siger ikke så meget mere. Det er jo netop derfor jeg har arvet bilen.
Nu er det en normal B23 TIC med 182 hk jeg vil lægge i. Det er jo ikke en med 300 hk. Så jeg tror såmen nok at bilen kan holde til det.
Bagtøjet ved jeg ikke rigtigt endnu. Men man kan vel passe et til fra en anden bil.
Jeg vil da lige nævne at jeg ikke skal ligge og køre ræs. Men bare tulle rundt, og kunne overhale lidt friskt engang imellem.
Hvorfor jeg vil bruge B23 motoren er fordi jeg har en liggende. Og ophæng osv. ser meget ens ud.
Hilsen Hans

Hr. SmåSur skrev:Hanspeter23 skrev:Der er så mange ting man ikke må.
Bilen er indregistreret som veteranbil og skal først til syn om 8 år. Og til den tid har jeg tænkt mig at bygge den om til normal igen. Så alt bliver gemt. Jeg er lidt i tvivl med bremserne.
Mht. el. Så er det jo begrænset hvor meget der er i sådan en bil. Så der kan man vel selv lave et ledningsnet til bilen. Og et separat til motoren eller hvad?
Bedstefar siger ikke så meget mere. Det er jo netop derfor jeg har arvet bilen.
Nu er det en normal B23 TIC med 182 hk jeg vil lægge i. Det er jo ikke en med 300 hk. Så jeg tror såmen nok at bilen kan holde til det.
Bagtøjet ved jeg ikke rigtigt endnu. Men man kan vel passe et til fra en anden bil.
Jeg vil da lige nævne at jeg ikke skal ligge og køre ræs. Men bare tulle rundt, og kunne overhale lidt friskt engang imellem.
Hvorfor jeg vil bruge B23 motoren er fordi jeg har en liggende. Og ophæng osv. ser meget ens ud.
Hilsen Hans
Hej Hans,
Du har hermed lige indskrevet dig på idiotiens holdeplads og det vil kun være et spørgsmål om tid, førend at bilen får opmærksomhed fra myndighederne.
Jeg tror du underkender veteranfolket og dets lange seje kampe for en "rimelig" behandling af hobby'en, når du så kækt tror at du kan "snyde udenom" og gøre grin med "os andre".
Husk, at du også begår forsikringssvindel - og at folk der gør det, let kommer til at figurere på en "liste" over folk man IKKE vil have indenfor.
Så et godt råd til dig er: Tænk dig om, én gang til.

Hanspeter23 skrev:Det er da en mærkelig måde for en admin at svare på. Jeg spørger om råd og får slynget i hovedet at jeg er en idiot.
Jeg troede at en admins opgave var at opretholde ro og orden, og ikke svine folk til. Jeg har ikke fået et eneste svar på mine spørgsmål. Kun moralprædiken. Men det er måske fremgangsmåden på dette forum. At folk ikke taler pænt til hinanden. Når man kigger i de andre indlæg kan jeg forstå en del uenighed. Nogle har mere travlt med at kritiserer, andre vil bare vide hvor folk bor. Det kunne være jeg skal prøve lykken et andet sted.
Er der nogen der kender noget til det andet forum om Volvoér
Dansk Volvo forum hedder det?
Får man svar på sine spørgsmål der?
Hilsen Hans

Hanspeter23 skrev:Bilen er indregistreret som veteranbil og skal først til syn om 8 år. Og til den tid har jeg tænkt mig at bygge den om til normal igen. Så alt bliver gemt. Jeg er lidt i tvivl med bremserne.
Det er jo ikke en med 300 hk. Så jeg tror såmen nok at bilen kan holde til det.
Hilsen Hans

Hanspeter23 skrev:Det er da en mærkelig måde for en admin at svare på. Jeg spørger om råd og får slynget i hovedet at jeg er en idiot.
Jeg troede at en admins opgave var at opretholde ro og orden, og ikke svine folk til. Jeg har ikke fået et eneste svar på mine spørgsmål. Kun moralprædiken. Men det er måske fremgangsmåden på dette forum. At folk ikke taler pænt til hinanden. Når man kigger i de andre indlæg kan jeg forstå en del uenighed. Nogle har mere travlt med at kritiserer, andre vil bare vide hvor folk bor. Det kunne være jeg skal prøve lykken et andet sted.
Er der nogen der kender noget til det andet forum om Volvoér
Dansk Volvo forum hedder det?
Får man svar på sine spørgsmål der?
Hilsen Hans

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster