Spørgsmål til motorvarmer B/D 091

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Spørgsmål til motorvarmer B/D 091

Indlægaf kimmer » man okt 31, 2011 22:09 pm

Jeg har i dag, hos Kjøller i KBH, fået nulstillet min styreboks til mit fyr og samtidigt fået et par fejlkoder med hjem (fantastisk betjening :D ).
Hos Kjøller mener man at min vandpumpe skal skiftes og ellers er det umiddelbart bare en lettere rengøring af flammevagt og tjek af gløderør som en anden bruger af volvosnak ligeledes mener er løsningen.
Fejlkoderne er 1: 57 Blowout - Flammen gået ud i status R1. Fejlkode 2: 66 LS SCP - ledningsnettet til brændstofpumpe, vandpumpe og blæser kortsluttet på +. samt fejlkode 3: 73 TO MANY RETRIES - For mange mislykkede startforsøg.
Jeg forsøgte mig i eftermiddags med en opstart af fyr og der er nu kontakt, fyret forsøger at komme i gang men efter 2-4 minutter slutter seancen desværre selvom det lyder som om det buldre godt og korrekt. Efterfølgende forsøger fyret selv endnu engang men mislykkes igen. Herefter tør jeg ikke mere af frygt for at styreboksen låses igen. Mit spørgsmål er nu hvor omfattende operationen er og især hvordan jeg lettest kommer til fyr og pumpe. Umiddelbart er netop dét der er det vanskeligste, da fyret er gemt i fronten til venstre i skærmkassen.
Skal jeg tage hjul m.m. mere af for at få adgang til fyret eller er der en nemmere løsning.

Venlig hilsen
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Re: Spørgsmål til motorvarmer B/D 091

Indlægaf nib » tirs nov 01, 2011 18:44 pm

Det at få fat i fyret er det sværeste, det er rimelig nemt at skille ad.
På min 850 sidder det ved højre baghjul. Havde det nede i weekenden og det tog et par timers arbejde med bilen på en lift.
Rensede bare gløderør som nærmest så nyt ud og så flammevagten som var lidt beskidt. Blæste også fyret igennem med trykluft. Det brænder jævnt nu, men starter sjovt nok ikke i første forsøg, men altid i andet. Mit er et benzinfyr, det soder nok ikke nær så nemt til, som et diesel.
Heldigvis er min styreboks også et par årgange ældre, så det låser ikke ved for mange forgæves forsøg.

Kjøller er meget hjælpsomme, det må man give dem.
Jeg ville overveje at få et tilbud fra dem på opgaven, du ender helt sikkert i at boksen låser igen, hvis du selv skal rode med det.
De kan også se hvilke stumper der skal skiftes og har dem ved hånden. Du risikerer at købe den forkerte del og så står man der en lørdag og kan ikke lige få den stump mere man mangler.
nib
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf kimmer » tirs nov 01, 2011 19:54 pm

Du har ret i det med Kjøller og lade dem stå for opgaven. Jeg er dog begyndt at interessere mig for fyret og som du skriver, det der er det sværeste er, at få fingerne i det, renoveringen er umiddelbart let at gå til. Jeg har min kammerat (mekaniker) med på opgaven og forsøger nu at indhente rette information til opgave.
Volvo i Næstved oplyste i dag at de ville have knap 2000 kr. for en ny pumpe :shock: Den skal jeg finde billigere.
Jeg har set på en anden tråd, at der findes et rep. kit til et Ardic 912/D som indeholder en pumpe m ledning og stik mv - varenr: 3730575. Volvo i Næstved mente ikke sættet indeholder selve pumpen men at dømme på tråden gør den! Pumpen skulle dog (efter Volvo i Næstveds mening) være den samme som sidder i mit 091/D fyr....
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Ulrik Friis » tors nov 03, 2011 0:33 am

Du kan sikkert finde den rigtige Johnson pumpe udenom Volvo. Volvos pumper er Johnson. Men de koster altså nogle penge. Jeg tvivler stærkt på at den følger med i et sæt til 550 kr. Du skal nok regne med mindst en tusse til en pumpe i den rigtige kvalitet.

Det er samme type pumpe der bruges til bådmotorers ferskvandskøling.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf jimDK » ons dec 12, 2012 18:46 pm

Ved godt det er en gammel tråd, men alligevel:
Har netop købt pumpen i dag, med nr 3730575, til 699,-
viewtopic.php?f=3&t=8033&start=30#p44441
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Tilbage til Diverse