Søg og du skal finde - de findes derude.
Lidt fra min hukommelses;
VMax har lavet mindst en test - det virkede.
Motor/FDM - det virkede.
Maskinmesteren - det virker.
Danske Kraft Varmeværker - det virker (forlængede service intervallet med 65% på en MAN gas generator og gav højere out-put samt en meget stabil motor gang).
Auto Motor Und Sport lavede for ca. 10 år siden i samarbejde med et teknisk universitet og AMG en fuld scale test med 10 fabriks nye AMG, 5 fik den store tur med div. additiver i hele drivlinjen og de andre 5 kun alm. olier. Alle biler blev teste over 2 uger 24/7 på Nürenberg Ring. Efter testen blev alle 10 biler skilt ad og * - resultatet var så "galt" at man mente der måtte være tale om en fejl i data materialet så derfor omgjorde man tasten på ny - resultatet var det samme.
HH Ferryes (mener jeg det var) fik forlænget deres service interval med +50% ved tilsætning af smøre olie additiv.
British Railway bruger olie additiver på alle deres diesel tog - service interval forlænget med 65%.
Rols Royce bruger smøre olie additiver i deres hevy off shore motorer, olie skift forlænget med mere end 60% og hovedservice forlænget med 65%.
MAN gas K/V motorer i Danske decentrale K/V anlæg, køre med smøre olie additiver. Olie skift og hovedservice er væsentlig forøget. Disse K/V anlæg overvåges af MAN Nürenberg.
På Hochhenheim Ring lavede Auto Motor Und Sport for ca. 10 år siden et sjovt forsøg, de tog to nye WV golf, den ene fik en dunk olie additiv den anden ikke. Lørdag formiddag startede man dem så op og efter 10 min. demonterede man begge bundkar. Den uden additiv døde efter ca. 8 min. den med additiv stoppede man til sidst sent søndag eftermiddag, da man skulle pakke ned.
En Dansker købte for ca. 6 år siden en fabriksny WV og gav den helt store tur med additiver. Ved første alm. service eftersyn blev manden der kom for, at hente bilen, kaldt ind til værkføreren der kunne meddele manden, at fabriks garantien var bortfaldt fordi han havde chip tunet bilen - dette blev til en støre sag, der endte med, at bilen blev sendt til Tyskland for den tun chip skulle findes, men ..... . Kunden fik bilen tilbage efter 2 uge og med gældende fabriks garanti.
Der køre i Danmark en Fiat (stor kassevogn) den har nu kørt mere end 900.000 km. på kun 4 olieskift ! Motor mv. er naturligvis stadig org. osv.
Og JO additiver til b.la. genopretning af slidte hård forkromet overfalder virker, og det virker også rigtigt godt i de 4WD hvor man har taget et bagtøj og anvendt dette foran (løber den anden vej rundt) JEEP og Chrysler samt vise MB modeler bruger additiver til dette.
Har selv med stor succes brugt additiv på min gamle GMC Typhoon (verdens hurtigst 4WD inden Porsche Cheyne), den ødelagde for/bagtøj ofte, men fik så basket et additiv sammen med b.la. ekstremt fint pimpsten i og det virkede, og virker den dag i dag.
En stor del racing teams bruger additiver.
Jeg producere ikke og forhandler IKKE additiver ! Jeg har en rådgivende ingeniør virksomhed som siden ´96 har arbejdet med olier og additiver. Flere af ovenstående sager, er sager hvor vi har været indover som uvildig ekspert/rådgiver, b.la den med den nye WV som var en sjov sag.
God weekend.
Pede66 skrev:Jeg har endnu til gode at se en seriøs test af sådanne aditiver.
Så i min verden skal jeg ikke risikere noget.
Hvis man har en bil der er holdt med olieskift, og her snakker jeg ikke om fabrikkens anbefalinge for det er sjællent tidst nok, så er aditive fuldstændig overflødige. Så renser olien ud helt af sig selv.
Til gengæld har jeg brugt det på biler der var misligholdt og her har de kunne rense ud i motoren.
Det ville almindelig olie nok også kunne have gjort, men havde nok krævet adskillige olieskift.
Mht. Genopbygning af slid flader osv. Så tror jeg ikke en skid på det.
Dem jeg kender der har prøvet med en slidt gearkasse, der har det hjulpet på feks. Støj de første uger hvorpå gearkassen brød sammen, og der måtte ny på.
Jeg tror ikke det er adtivernes skyld at den brød sammen, det havde den nok gjort alligevel.
Men det var så penge ud af lommen.
Men hvor ville det være fantastisk med sådan et vidunder middel.
Det er så bare min helt subjektive mening.
Mvh Pede