råd vedr. dårlig gang på b-20 motor

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: råd vedr. dårlig gang på b-20 motor

Indlægaf amazonen » lør maj 29, 2010 16:58 pm

Jamen bilen står da i Tåstrup, Du ville måske komme forbi og tilse patienten.
Claus
amazonen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: TÅSTRUP, (KØBENHAVN)

Indlægaf VolvoSport » lør maj 29, 2010 17:11 pm

Hej

Har du haft trukket knastakslen ud af motoren og tilset den? For den kan sagtens være slidt så meget, at motorgangen bliver dårlig.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ingemann » lør maj 29, 2010 20:23 pm

amazonen skrev:Jamen bilen står da i Tåstrup, Du ville måske komme forbi og tilse patienten.
Claus

Jeg overvejede det bare - problemet er bare, at det ikke lige er dér jeg har min daglige gang, og jeg har ikke lige planlagt at skulle der forbi i nærmeste fremtid.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Lass » søn maj 30, 2010 0:58 am

Det lyder stadigvæk som om, at det ene sætte cylindere ikke for benzin nok.

Nu når du har afmonteret toppen. Går jeg ud fra at du også har afmonteret manifolderne. Hvad med at montere den enkelte karburator når du samler det igen. Så kan du se om problemet ligger i tændsystemet eller i karboratorene.

Hvilken indsugning manifold køre du med?

Der findes to versioner (måske flere). Den ene er to delt, Dvs en lille manifold til hver su. Den anden er i et stykke.

Den i et stykke er lavet med et stort støbt alu rør der forbinder de to mindre manifolder. Dette gør at den ikke er så sensitiv med hensyn til om karburatorene er synkroniseret korrekt. Da forbindelses røret udligner tykket mellem de to karburatore. Men det gør også at motoren kan starte selv med en meget syg karburator.

Mine bedste bud er. Stoppet dyse, Vacuum stempel der hænger , Eller nåleventil der ikke åbner.

Nu skriver du godt nok at de er fabriks nye. Men selv om noget er nyt behøver det ikke at hvirke korrekt :-)
Lass

Indlægaf Ingemann » søn maj 30, 2010 13:40 pm

Den kunne jeg også godt hænge mig på. Det virker lidt mistænkeligt det hele
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf amazonen » søn maj 30, 2010 20:48 pm

Jamen jamen, det skorter da slet ikke på gode og velmenende råd. Den der med knastakslen tror jeg ikke på, da motoren før bilen blev renoveret kørte som en drøm, med masser af kraft. De nye karburatorer bevæger stemplerne sig lige meget ved gaspåvirkning, så jeg vil altså ikke skille dem ad, når en ekspert på området, som ganske vist er svensker, har sagt god for funktionen. Som nævnt før har jeg, og som flere har givet råd med, rette min mistanke på tænding ect. det vil jeg i føste omgang koncentrere mig om.
Venlig hilsen Claus.
Hvis det nu glipper, er der nogen der kender en person, gerne mekaniker eller lign. der mod den fornødne betaling, evt. vil være mig behjælpelig.
Vedkommende skal dog bo indenfor en rimelig radius Tåstrupområdet.
amazonen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Sander » man sep 06, 2010 9:48 am

Er der noget nyt i sagen??
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf amazonen » man sep 06, 2010 16:53 pm

Hej tak for den stadige interesse for sagen, Nej der er ikke sket noget videre i sagen. Jeg undrer mig over ingen kender nogen som er i stand til at indjustere motoren.
amazonen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Dixie4y » tirs sep 07, 2010 13:24 pm

amazonen skrev:Hej tak for den stadige interesse for sagen, Nej der er ikke sket noget videre i sagen. Jeg undrer mig over ingen kender nogen som er i stand til at indjustere motoren.

Jeg er dybt rystet over, at nogen mente din toppakning var defekt med de data du havde opgivet og du derefter rykkede toppen af for at konstaterer at den var intakt.

Ujævn motorgang i en B20 motor kan tit drille, men ved tålmod og snilde kan en B20 justeres ind.

Du har to kaburatore på. de skal justeres ens ved tomgang. (iøvrigt et forslag der tidligere er nævnt i denne tråd).
Det er hammervigtigt at kaburatorene står ens (kender desværre ikke SU - køre selv med to dobbelte Dellorto)
Den ens indstilling betyder at motoren vil køre jævn fra tomgang og til fuld gas.
Ved uens indstilling, vil motoren med "besvær" tage gas i spektraret; fra tomgang over mellemgassen. Først når du når overmellemgassen vil motoren køre jævnt. Mellemgas er alm kørsel.
Når du er 100% sikker på at kaburatorene er indstillet ens og motoren stadig køre uens...så kig på tændningen. Brug nogle standart tændrør til en B20. Check dine nye tændkabler; om de er "knækket" (specielt hvis de er købt dem hos Biltema) Kontrol kan udføres med en ohmmåler. Når dine tændkabler er OK, så tager du Ohmmåleren og checker tændspolen (Mål i midten (den der går ned til strømfordeleren) af spolen og den anden på + (klemme 15), her skal værdien være over 1 ohm.
Og hvis du har 50-100 kr så lige skift din koncensator på strømfordeleren (køb den bedste du kan få...der er så mange discount på markedet) Gadbjerg har sikkert en superduber en.
Du virker som om du har godt check på indmaden i strømfordeleren, så det nævner jeg intet om her.

Jeg skal til Lyngby den 10. sep.....så måske kunne jeg kigge forbi.....skriv lige med telenummer til nobel@c.dk

Hilsen
Allan
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 8930 Randers

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj