amazonen skrev:Hej tak for den stadige interesse for sagen, Nej der er ikke sket noget videre i sagen. Jeg undrer mig over ingen kender nogen som er i stand til at indjustere motoren.
Jeg er dybt rystet over, at nogen mente din toppakning var defekt med de data du havde opgivet og du derefter rykkede toppen af for at konstaterer at den var intakt.
Ujævn motorgang i en B20 motor kan tit drille, men ved tålmod og snilde kan en B20 justeres ind.
Du har to kaburatore på. de skal justeres ens ved tomgang. (iøvrigt et forslag der tidligere er nævnt i denne tråd).
Det er hammervigtigt at kaburatorene står ens (kender desværre ikke SU - køre selv med to dobbelte Dellorto)
Den ens indstilling betyder at motoren vil køre jævn fra tomgang og til fuld gas.
Ved uens indstilling, vil motoren med "besvær" tage gas i spektraret; fra tomgang over mellemgassen. Først når du når overmellemgassen vil motoren køre jævnt. Mellemgas er alm kørsel.
Når du er 100% sikker på at kaburatorene er indstillet ens og motoren stadig køre uens...så kig på tændningen. Brug nogle standart tændrør til en B20. Check dine nye tændkabler; om de er "knækket" (specielt hvis de er købt dem hos Biltema) Kontrol kan udføres med en ohmmåler. Når dine tændkabler er OK, så tager du Ohmmåleren og checker tændspolen (Mål i midten (den der går ned til strømfordeleren) af spolen og den anden på + (klemme 15), her skal værdien være over 1 ohm.
Og hvis du har 50-100 kr så lige skift din koncensator på strømfordeleren (køb den bedste du kan få...der er så mange discount på markedet) Gadbjerg har sikkert en superduber en.
Du virker som om du har godt check på indmaden i strømfordeleren, så det nævner jeg intet om her.
Jeg skal til Lyngby den 10. sep.....så måske kunne jeg kigge forbi.....skriv lige med telenummer til
nobel@c.dkHilsen
Allan