Jeg har i desperation fundet frem til jeres dejlige forum, og håber på en hurtig hjælp, da jeg er ved at få tårer i øjnene!!
Jeg har købt en Volvo 960 2,5 st.car fra 96 (Den tidligere direktør for Volvo Danmark's!), men på vej hjem fra købet lyste Lambda-lampen.
Bilen kørte dog fint, og jeg bestilte derfor tid til service hos Volvo halvanden uge fremme.
Efter at have kørt i den i tre dage, dør den dog pludselig på vej til arbejde i en rundkørsel, men efter at have skubbet den ind til siden, kunne den starte igen og køre videre.
Efter arbejde startede den også perfekt (Stadig med lysende lampe), og vi kørte hjem uden problemer.
Næste morgen starter den så igen uden problemer, men i samme rundkørsel som dagen før dør den... Og så kan den slet ikke startes igen! (Den kører rundt uden mislyde, men den starter ikke).
Nu har den så holdt på værkstedet (Automester) i fire uger (Han har lavet lidt på den ind i mellem alle de andre han havde), og han har haft fat i Volvo i Frederikssund, og to andre med speciele i Volvo'er, men uden held!!
Den har fået skiftet tændspole og dysser, og starter fint, og står 100% rolig i tomgang, men når den bliver varm, så vil den ikke starte igen... Piller han så dyssebroen af, så springer den igang!!??
Det giver ingen mening, og udmålingen viser alle de rigtige tal i forurening, der er fuld kompression, og når de forskellige ting har været pillet fra, så melder den også fejl... MEN, når alle tingene er monteret igen/skiftet, så melder den ingen fejl, men lyser stadig i Lambda-lampen i instrumentbordet???
Please hjælp mig... Jeg købte den som min første Volvo, fordi vi skal have tvillinger rundt om hjørnet, og alle sagde, "den går aldrig i stykker"... Og nu står jeg med et seriøst problem, og en bil som ikke vil køre
Jeg håber virkelig på guldkorn, da jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre...
Mvh. Jacob