jobbeli skrev:hej har købt en 88er 740 med b230f motor og tankmåleren ter sig merkeligt i sving og når jeg tænder lys og blinker den står på halv fuld ved start og stop med svinger helt op til helt fuld til kvart tom kan det være det armatur der sidder i tanken der er galt med

Det er tankmåleren. Det siger jeg ud fra den betragtning, at dem har volvoforhandlerne solgt mange af til 700 serien i slut 90erne. Den koster omk 1000 kr. Af samme grund har jeg valgt ikke at tjekke mit armatur. Okay også fordi el er ikke noget jeg har så meget forstand på, og at jeg har kunne styre at køre på triptælleren. Det kræver blot du fylder tanken hvergang så går det aldrig galt, jeg har haft 3 smuttere og det var fordi jeg sjat tankede. Så en reservedunk erogså en god ide.
Men det kan jo aldrig skade at tjekke armaturen for dårlig forbindelse, så har man da gjort et forsøg på at begrænse en evt. stor udgift. Jeg vil gene høre nærmere hvis du finder ud af at det er ved armaturet fejlen ligger. Hvis du skal have ny måler så tag bilen med til forhandleren. Der findes to typer alt efter om måleren sidder i et VDO instrumentering eller i en der udtales (jatasi eller jitasy). Der står dog ingen af delene når man kigger på instrumenteringen.