tankmåler i min 740

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

tankmåler i min 740

Indlægaf jobbeli » søn dec 07, 2008 22:16 pm

hej har købt en 88er 740 med b230f motor og tankmåleren ter sig merkeligt i sving og når jeg tænder lys og blinker den står på halv fuld ved start og stop med svinger helt op til helt fuld til kvart tom kan det være det armatur der sidder i tanken der er galt med :( :(
jobbeli
Bruger
Bruger

Re: tankmåler i min 740

Indlægaf Sander » man dec 08, 2008 10:11 am

jobbeli skrev:hej har købt en 88er 740 med b230f motor og tankmåleren ter sig merkeligt i sving og når jeg tænder lys og blinker den står på halv fuld ved start og stop med svinger helt op til helt fuld til kvart tom kan det være det armatur der sidder i tanken der er galt med :( :(

Det er tankmåleren. Det siger jeg ud fra den betragtning, at dem har volvoforhandlerne solgt mange af til 700 serien i slut 90erne. Den koster omk 1000 kr. Af samme grund har jeg valgt ikke at tjekke mit armatur. Okay også fordi el er ikke noget jeg har så meget forstand på, og at jeg har kunne styre at køre på triptælleren. Det kræver blot du fylder tanken hvergang så går det aldrig galt, jeg har haft 3 smuttere og det var fordi jeg sjat tankede. Så en reservedunk erogså en god ide.
Men det kan jo aldrig skade at tjekke armaturen for dårlig forbindelse, så har man da gjort et forsøg på at begrænse en evt. stor udgift. Jeg vil gene høre nærmere hvis du finder ud af at det er ved armaturet fejlen ligger. Hvis du skal have ny måler så tag bilen med til forhandleren. Der findes to typer alt efter om måleren sidder i et VDO instrumentering eller i en der udtales (jatasi eller jitasy). Der står dog ingen af delene når man kigger på instrumenteringen.
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

jep

Indlægaf Kalle745 » man dec 08, 2008 11:52 am

men det er fordi det har vært pillet ud engang for at ranse det filter der sidder der eller noget i den stil, jeg bruget en halv time stist, for vis man ikk får det til at sige 100% som det skal igen kan det ligge og deje som det har lyst til nede i tanken,,, :( :evil:
Brugeravatar
Kalle745
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Lime, Djursland

Indlægaf jobbeli » man dec 08, 2008 18:02 pm

Okay tak for hjælpen vil lige prøve og se hva det er galt med den bil og hvor langt køre i sådan ca på en tank fuld efter trip tælleren...
jobbeli
Bruger
Bruger

Indlægaf Sander » tors dec 11, 2008 8:51 am

jobbeli skrev:Okay tak for hjælpen vil lige prøve og se hva det er galt med den bil og hvor langt køre i sådan ca på en tank fuld efter trip tælleren...

jeg har skrevet noget om mit forbrug under denne tråd.

http://www.volvosnak.dk/viewtopic.php?t=2782
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Lass » søn dec 14, 2008 1:16 am

Hej

Hvis den hvirker på samme måde som på en yamaha Fj1200.

Så kan du læse lidt om det her:

http://fjforum.dk/topic.asp?TOPIC_ID=51 ... rms=tank,måler
Lass

Indlægaf jcbx » tirs mar 03, 2009 22:07 pm

jcbx
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter