Udlæsning af fejl på Volvo 850 t5r

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Udlæsning af fejl på Volvo 850 t5r

Indlægaf PBJensen » tirs apr 17, 2012 19:16 pm

Hej Volvofans

Jeg har en 1995 Volvo 850 t5r eller t5, er ikke lige helt sikker på modellen. Der er ved opstart af bilen lys i en servicelampe i instrumentbordet og den lyser et par minutter. Derudover synes jeg den er lidt for lang tid om at starte og til tider har gassen lidt svært ved at slippe helt. Synes også mit benzinforbrug er stigende og her tænker jeg ikke kun på en tungere højrefod ;-)

Bilen er ikke længere orginal, har været forbi Autotech i Sverige og kører med 19t turbo mv. Den kører i øvrigt rigtig godt og er passet med diverse service mv. Tændrør er helt nye og har ikke ændret noget ved problemet. Olien er heller ikke gammel, jeg kører med Castrol Racing 10-60

Jeg tror selv det skyldes en o2 eller anden sonde og derudover kan jeg forstå Volvo 850ére også skal renses i spjældhuset engang imellem og tomgangsregulatoren kan hænge. Jeg er dog noget i tvivl om hvor jeg skal begynde, så hvis nogen i nærheden af Odense eller Fyn har mulighed for at udlæse fejlkoder eller give en diagnose, så ville det selvfølgelig være super. Jeg kan godt skrue i bilen selv, når bare jeg ved hvad jeg skal. Gode råd er også velkomne her.

På forhånd tak :-)

Preben
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Udlæsning af fejl på Volvo 850 t5r

Indlægaf gmtgmt » tirs apr 17, 2012 19:19 pm

kan godt lyde lidt som en dårlig Luftmængdemåler har en du kunne låne for at prøve men er fra kalundborg på sjælland :(
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Re: Udlæsning af fejl på Volvo 850 t5r

Indlægaf PBJensen » man maj 14, 2012 22:10 pm

Lampen der lyser er blot en servicelampe har jeg fået oplyst, så den skal vist bare nulstilles.
Problemet med høj og svingende tomgang forsvandt igen og har ikke været der siden jeg skrev her sidst. Til gængæld forurener den for meget fik jeg at vide til syn, så nu tager jeg den derfra.
Og tak for tippet gmtgmt, jeg kører ikke med det orginale luftfilter, men et lukket sportsfilter, så det har vel også indflydelse på luftmængdemåleren eller hvad ? Og Kalundborg er rigtig nok lidt langt væk.
Har lavet en ny tråd med forureningsproblemet under motor.

Preben
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter