Jeg har en 1995 Volvo 850 t5r eller t5, er ikke lige helt sikker på modellen. Der er ved opstart af bilen lys i en servicelampe i instrumentbordet og den lyser et par minutter. Derudover synes jeg den er lidt for lang tid om at starte og til tider har gassen lidt svært ved at slippe helt. Synes også mit benzinforbrug er stigende og her tænker jeg ikke kun på en tungere højrefod
Bilen er ikke længere orginal, har været forbi Autotech i Sverige og kører med 19t turbo mv. Den kører i øvrigt rigtig godt og er passet med diverse service mv. Tændrør er helt nye og har ikke ændret noget ved problemet. Olien er heller ikke gammel, jeg kører med Castrol Racing 10-60
Jeg tror selv det skyldes en o2 eller anden sonde og derudover kan jeg forstå Volvo 850ére også skal renses i spjældhuset engang imellem og tomgangsregulatoren kan hænge. Jeg er dog noget i tvivl om hvor jeg skal begynde, så hvis nogen i nærheden af Odense eller Fyn har mulighed for at udlæse fejlkoder eller give en diagnose, så ville det selvfølgelig være super. Jeg kan godt skrue i bilen selv, når bare jeg ved hvad jeg skal. Gode råd er også velkomne her.
På forhånd tak
Preben