Hej igen.
Så hvirker det igen
Det var præcis det sammen problem som der var beskrevet på Brickboard.com. Jeg Loddet den samme lodning som vist på billedet. Og der efter hvirkede det igen. Det er lidt bøvlet at få elektronikken ud af instrumentbordet. Man starter nede fra. Askebære --> Cigartænderkonsol --> Radio + Konsol --> Bærearm til klima kontrollen. Derefter at med ledningerne + vakuumstikket.
For at åbne styringen, skruer man tre små skruer ud af metallåget på boksen. Metallåget har et par ombuk, der griber om plastik delen. Dem retter man ud. Og så skulle låget værer til at tage af. Printet sidder med et par skruer man fjerner. Herefter kan man komme til printes underside og lodde. Det var nemt at se hvilken lodning det var galt med, da den havde en sort ring i lodning hvor tinnet var gnistet væk.
Man kan nu samle kontrolboksen og se om den hvirker. Først fuldvarme på varmeapparatet for at varme kabinen op. Der sidder en termosensor i kabinen, og hvis kabinen er kold, køler AC ikke. Når der er godt varmt, skiftes der til koldluft. Og nu skal køllekompressoren koble til. Hvis den ikke gør det , kan det være at der er for lidt tryk systemet og føleren på Kondensoren er lukket. For at testet dette kan man tage stikket af. og måle om der er gennemgang i føleren. Hvis ikke, er der for lidt kølemiddel på systemet. Man kan da gøre to ting. 1. køre til et værksted og få fyldt systemet op ca.3000kr. Eller sætte en lus i stikket for at
teste om kompresoren hvirker.
God fornøjelse.
Ps.. Efter min succes med klima kontrollen, omloddet jeg også relæet til overgearet (aw70). Dette var begyndt at hænge så bilen ikke skiftede op i overgear. Her var det samme historie som klimakontrollen. En lodning var gnistet væk. Jeg loddet den og nu hvirker det bare..