Køb af 700 serie ubeset. Hvad med rust?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af 700 serie ubeset. Hvad med rust?

Indlægaf Volvo4life » tirs okt 28, 2008 21:49 pm

Hej alle.

Har fået tilbudt en 700 serie som tiltaler mig meget, men der er et par forbehold.

Bilen er fra slut 88 og har haft mange ejere. Den har tilbragt en del i forskellige lande men mest i Sverige. Mekanisk er der ikke noget jeg er bange for, men rust kan jeg ikke tåle på en bil.

Problemet er at bilen ikke står tæt på mig og så det betyder en fridag, samt 2x 500km kørsel.

Jeg har naturligvis fået billeder af vognen og den står generelt pænt, med lidt stenslag og lidt rust omkring bagruden mod taget. Nogen der har erfaring med rust omkring bagrude på en sedan?

Derudover kan jeg ikke se bunden på bilen og da den desuden er voldsomt sænket er det umuligt at komme ind under den hvis jeg ville.

Den nuværende ejer bruger ikke bilen og er ikke i stand til at bidrage med noget konkret om undervognen.

Tør man købe sådan en bil?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf 940Turbo » tirs okt 28, 2008 22:13 pm

Det kommer vel an på prisen :-)

....og om den skal bruges som projekt eller den skal være køreklar umiddelbart eller efter ganske få udbedringer.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis - i praksis er der :-)
940Turbo
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Ingemann » tirs okt 28, 2008 22:56 pm

Jeg har lige lavet rust på en slut 80'er 740 stationcar. Midtervangerne var VÆK 20-30cm midt under bilen og omkring donkraftsbeslagene bagerst i begge sider var pladen også væk. Det var sket på 2 år. Laver man det ordenligt, kan det godt synes, men jeg ville være særdeles meget på vagt overfor undervognen, efter jeg har set hvordan de kan se ud.

Frem med hammeren!

Desuden har jeg en idé om at biler, der har været lavet rust på i Sverige (hvis der har været lavet noget), ikke er blevet lavet særligt godt. Ikke for at generellisere alt for meget!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Volvo4life » tirs okt 28, 2008 23:42 pm

Synes at rust på 700 serien er enten eller. Havde selv en 87er som havde gået 300.000 og ikke en rustplet da jeg solgte den. Hentede en 745 fra 92 for nogle år siden og den står stadig flot. Bunden er pæn, men den ene forskærm er begyndt lidt i kanterne. Omvendt har jeg set flere, som Ingemann også skriver, der var i meget sørgelig forfatning. Jeg kan bare ikke lide rust. Fantastisk oplevelse at fjerne en rudeliste på en 8 år gammel vogn os se en a-stolpe der næsten er væk....

Jeg har fået oplyst at bilen er synet i Sverige uden anmærkninger for kort tid siden. Nogen der ved hvordan det sker i Sverige? Kan man nemt køre et rusten lig gennem syn?

Tror det ender med et diskussion om fornuft og følelser.

Fornuften siger at jeg beholder den nuværende som jeg selv har haft adskildt og samlet igen og som jeg VED ikke er rusten.

Føelserne siger at det måske er tid til at finde noget nyt at skrue på og at det måske var på tide at skifte til en hårdt pumpet turbo. Nyt er jo spændende....
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Diverse