Kan man tune en 850, 2,5 GLE, 140 HK, og hvordan? Hvad koster det ca, og hvor meget kan det øge HK med?
På forhånd tak.
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ulrik Friis skrev:Man kan uden tvivl justere på chippen i en standard sugemotor, så den føles livligere og måske får en 5-10 Hk mere. Men det kan næppe måles i præstationerne.

3xh skrev:Jeg har set linket...de skriver kun om 10 hk forøgelse og ikke om 30... men det kan da være at jeg har set på under en anden motor.. som jeg ser det er 2,5 kun forbedret med 10 hk efter chip tunning
Har selv en 2.5 gle.... og har kigget nettet tyndt efter chip tunning, der vil give en ortentlih forøgelse, men desværrer uden resultat, jeg synes ikke at jeg vil give de ca 3 til 4 K det koster at få 10 hk extra, især når man læser sig til at, det nettop på sugemodellen ikke vil give ot odentlig træk

Klågem skrev:3xh skrev:Jeg har set linket...de skriver kun om 10 hk forøgelse og ikke om 30... men det kan da være at jeg har set på under en anden motor.. som jeg ser det er 2,5 kun forbedret med 10 hk efter chip tunning
Har selv en 2.5 gle.... og har kigget nettet tyndt efter chip tunning, der vil give en ortentlih forøgelse, men desværrer uden resultat, jeg synes ikke at jeg vil give de ca 3 til 4 K det koster at få 10 hk extra, især når man læser sig til at, det nettop på sugemodellen ikke vil give ot odentlig træk
Ja. Men hvis du kigger under V70 140 hk 2,5L Skriver de at de giver 170 hk for 2800 kr.

Volvo4life skrev:Du må ikke sammenligne æbler og bananer. 8½eren har kun 10ventiler i 140hk version og v70eren har 20. V70eren med 140hk er en 170hk der er drosslet ned, så derfor kan der hentes 30 hk.

3xh skrev:nu er forvirringen total.... snakker vi ikke om en 8½. 2.5 gle så vidt jeg ved har den 10V....
vil det sige at jeg evt kan lægge en v70'er 2.5 l med 20v i istedetfor den 2.5 gle 10v jeg har nu ??
hvis den jeg har nu har 144 hk så er det vel lovligt at forøge op til de 170hk ?? det hoæder sig lige under det lovlige 20% forøgelse..

Klågem skrev:Volvo4life skrev:Du må ikke sammenligne æbler og bananer. 8½eren har kun 10ventiler i 140hk version og v70eren har 20. V70eren med 140hk er en 170hk der er drosslet ned, så derfor kan der hentes 30 hk.
Nu er det altså sådan at begge biler er med en B5250fs motor og 10 ventiler og 144 hk. Den 20 ventilers har 170 hk og er en B5254fs og kører årgang 97´ - 99´

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster