Hopper ved 2500 omdr.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Volvo4life » tors jan 29, 2009 22:46 pm

Ulrik Friis skrev:
Mansemusen skrev:Her er hvad Volvo har skrevet det har lavet.;

"Indsugning afmonteret, alle rør og afdækninger til udluftning af motor afmonteret og renset. Åndefilter skiftet. "

Som jeg læser det, har man renset krumptaphusudluftningen. Jeg ved ikke om der er oliedyser involveret, men hvis reservedelene har udgjort 3.000 kr er der arbejdsløn for over 5.000 kr. Det er jo værkstedstimer for næsten en hel dags arbejde. Så lang tid kan det da ikke tage for en trænet mekaniker at gennemføre det arbejde. Hvad siger de 850 kloge?

Hele indsugning skal fjernes for at komme til og normalt monteres der nye pakninger, rensning mm da det kan betyde dårlig motorgang.

På 6eren koster det cirka hos bilia:

Arb.løn:
Indsugning /pakninger skift: 1050,-
Rens /rengøring indsugning: 450,-

Komplet pakningssæt indsuging: 800,-

+moms
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Klågem » tors jan 29, 2009 22:47 pm

Jeg rensede min krumtapsudluftning incl. Af og påmontering af indsugningsmanifold på ca 1 time. indsugningspakningen kostede hos Volvo omkring 100 kr. Så de har brugt mange res.dele ud over.... Hmmmm.
Det er ikke første gang jeg hører at Vestergaard sender nogle vilde regninger
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Mansemusen » man feb 09, 2009 14:09 pm

Jeg fik en ny regning fra Autohuset Vestergaard... Nedskrevet fra 8200 til 6500 kr. Ca. Hvilket jeg ikke er tilfreds med. Så jeg sendte en skriftlig klage, og den afventer jeg nu respons på.
Rasmus Lilliendahl

Volvo 850 GLT 2,5 20V Årg 93. St. Car.
Mansemusen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Brobyværk

Indlægaf Ulrik Friis » tirs feb 10, 2009 19:31 pm

Som jeg har været inde på tidligere, mener jeg du skal få Autohuset Vestergaard til at skrive, hvad hensigten var med det de lavede. Hvad er det rent faktisk man har repareret. Det er jo fint nok de skriver hvad de har skilt ad osv., men hvad var hensigten med at skille det ad? Før de har fortalt det, kan man ikke vurdere regningen.

Jeg synes det er meget problematisk, at man uden videre nedskriver regningen. Det tyder på, at man ikke har rent mel i posen - at en eller anden kreativ medarbejder har indtastet nogle fantasireparationer, som du er udset til at betale.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Mansemusen » tirs feb 10, 2009 19:45 pm

Ja ... jeg overværede noget af deres arbejdsgang. Og det var sådan meget tilfældigt. Ham der startede på at lave bilen, forsvandt lidt af og til, og var ovre og rode rundt i en anden bil. For derefter at komme tilbage, for lige at gøre lidt, for dernæst at gå videre til en anden bil igen. Sådan var der mange af deres folk der gjorde. Så skal det jo gå galt.

Og igen, når jeg er inde anden gang, og deres ene mekaniker uden lige, kan gå hen og pege, og rent faktisk finde fejlen efter en kort køretur, så virker deres første rep, så tilfældig ... at det er helt forkert.

Han mente dog, første gang at det var derfor der var olie over hele motorrummet. Men to dage forinden, havde jeg måtte skifte olielåget, for det var defekt, og den spøttede olie over hele motorrummet. Ud fra det mente han at det var derfor at det skulle skiftes det de startede med at lave. Jeg gjorde ham flere gange opmærksom på hvad der var sket et par dage forinden, og at det nok var derfor at der var olie over det hele.

Så jeg synes udmiddelbart ikke, at Volvo har været særlig lydhør, og at de bare har lavet noget, for at det skulle virke godt... Og kunne de tage røven på een der ikke ved synderlig meget om biler, så gik det vel. Men sådan leger vi nu ikke... !

Som du skriver... ikke helt ren mel i posen, i deres lille biks !
Rasmus Lilliendahl

Mansemusen
Bruger
Bruger

Indlægaf Volvo4life » tirs feb 10, 2009 21:42 pm

Fejlfindning kan være svært, men da det er en relativ almindelig fejl og almindelig model burde det ikke være så svært. Fik selv skiftet krumtabsføleren på garantien da jeg købte min bil. Den kørte ikke helt godt og ville ikke starte -> fejlkoder udlæst -> føler skiftet og bilen virkede.

Desværre har jeg også være ude for det modsatte. Havde en problem hvor den periodisk satte ud på en cylinder og hvor volvo ikke umiddelbart kunne finde fejlen. Der blev sat en fast mand på sagen som dagligt ringende til mig og fortalte hvad status var i fejlfindningen og hvad han gerne ville prøve næste gang. Jeg blev bedt om at vælge om dele skulle skiftes og i hvilken rækkefølge de forskellige skulle fejlsøges, hvilket var perfekt da jeg allerede havde brugt en del tid på bilen. Det tog lang tid men fejlen blev fundet og jeg fik et afslag på regningen da de synes det havde taget for lang tid og jeg skulle ikke betale for lånebil. Skal siges at dette er flere år siden, og det var dengang at bilia kendte ordet kundeservice.
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Dixie4y » tirs feb 10, 2009 21:48 pm

Hej Mansemusen

Jeg har kigget lidt på din kedelige sag, og vil derfor give dig et godt råd.

Objektiv set har du selv henvendt til en service (Autohuset Vestergaard), servicestedet har udført et stykke arbejde for dig. Dette arbejde har flere mangler iflg dig.
Uanset hvordan du "vrider" dig har du selv henvendt dig, du har fået udført et stykke arbejde hos Autohuset Vestergaard, et arbejde der har store mangler, ..... dit problem med bilen blev ikke løst af deres arbejde.
Du fik tilsendt en herre fed regning :(
Du har efterfølgende tilbudt dem kr. 3.000.-.
Autohuset Vestergaard har nu et bevis på du gerne vil betale kr. 3.000.-
Derfor bliver du nødt til at betale kr. 3.000.-
Et meget godt råd....skynd dig at betale de kr. 3.000.- (lad være med at vente på resultatet af din klage)
Hvis du ikke betaler de kr. 3.000.- vil Autohuset Vestergaard muligvis slæbe dig i retten uden at svare på din klage, og i retten fremkomme med deres krav på ca. kr. 6.000.- Hvis Autohuset Vestergaard slæber dig i retten for de ca kr. 6.000 så kommer du også til at betale omkostningerne ved retssagen....og det gør du fordi du selv har foreslået at betale kr. 3.000.- men ikke gjort det.
Fidussen i at betale kr. 3.000 her og nu ligger i, at hvis Autohuset Vestergaard vælger at slæbe dig i retten efter du har betalt, så er beløbet de kan kræve nu kun kr. 3.000.- ....og her kommer fidussen ind....hvis du i retten kan sandsynligører..evt ved et godt vidne og de regninger du efterfølgende har fået det andet sted hvor fejlen med de 2.500 omdrejninger blev rettet, kunne bevise at det arbejde Autohuset Vestergaard udførte var nytteløst (læs. manglefuldt) så skal dommeren vurdere om de kr. 3.000.- du allerede har betalt var nok...og hvis dommeren også mener det var nok, var det også et lortearbejde Autohuset Vestergaard udførte, så taber Autohuset Vestergaard sagen og skal selv betale alle sine og dine omkostningere (til vidnegodtgørelse for dit vidne) og du slipper med de kr. 3.000.- du allerede har betalt.
Hvis du skynder dig at betale de kr. 3.000.- du selv har foreslået, så har Autohuset Vestergaard og deres advokat et problem: skal de nu slæbe dig i retten eller ej ?....rigtig mange firmaer har tabt sådanne sager...når kunden har betalt en fornuftig del af regningen....for anset hvor manglefuld et arbejde har været vil kunde ALTID blive pålagt at betale et eller andet beløb + omkostningerne....så skynd dig at betale de kr. 3.000.- og så forget the rest....så tvinger du Autohuset Vestergaard til enten at opgive eller forsøge sig i retten...og en retsag hvor der er betalt ca halvdelen af det forlangede, ligner en tabersag.
Jeg er ikke jurist, men har arbejdet en hel del ( gør stadig ) med inkassoadvokater og deraf fået en del gode råd....og set hvordan jura fungerer i praktik

Hilsen
Allan
PS....læs det et par gange, så forstå du sikkert budskabet :--)
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 8930 Randers

Indlægaf Klågem » ons feb 11, 2009 0:25 am

Volvo4life skrev:Fejlfindning kan være svært, men da det er en relativ almindelig fejl og almindelig model burde det ikke være så svært. Fik selv skiftet krumtabsføleren på garantien da jeg købte min bil. Den kørte ikke helt godt og ville ikke starte -> fejlkoder udlæst -> føler skiftet og bilen virkede.

Desværre har jeg også være ude for det modsatte. Havde en problem hvor den periodisk satte ud på en cylinder og hvor volvo ikke umiddelbart kunne finde fejlen. Der blev sat en fast mand på sagen som dagligt ringende til mig og fortalte hvad status var i fejlfindningen og hvad han gerne ville prøve næste gang. Jeg blev bedt om at vælge om dele skulle skiftes og i hvilken rækkefølge de forskellige skulle fejlsøges, hvilket var perfekt da jeg allerede havde brugt en del tid på bilen. Det tog lang tid men fejlen blev fundet og jeg fik et afslag på regningen da de synes det havde taget for lang tid og jeg skulle ikke betale for lånebil. Skal siges at dette er flere år siden, og det var dengang at bilia kendte ordet kundeservice.

Du skal læse hele tråden.
Ikke kun det sidste....
Der bliver spurgt om øst... du svarer i vest..
Denne tråd omhandler Autohuset Vestergaard og har ikke den mindste smule med Bilia at gøre.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ulrik Friis » ons feb 11, 2009 0:40 am

Dixie4y skrev:Hej Mansemusen

Jeg har kigget lidt på din kedelige sag, og vil derfor give dig et godt råd.

Objektiv set har du selv henvendt til en service (Autohuset Vestergaard), servicestedet har udført et stykke arbejde for dig. Dette arbejde har flere mangler iflg dig.
Uanset hvordan du "vrider" dig har du selv henvendt dig, du har fået udført et stykke arbejde hos Autohuset Vestergaard, et arbejde der har store mangler, ..... dit problem med bilen blev ikke løst af deres arbejde.
Du fik tilsendt en herre fed regning :(
Du har efterfølgende tilbudt dem kr. 3.000.-.
Autohuset Vestergaard har nu et bevis på du gerne vil betale kr. 3.000.-
Derfor bliver du nødt til at betale kr. 3.000.-
Et meget godt råd....skynd dig at betale de kr. 3.000.- (lad være med at vente på resultatet af din klage)
Hvis du ikke betaler de kr. 3.000.- vil Autohuset Vestergaard muligvis slæbe dig i retten uden at svare på din klage, og i retten fremkomme med deres krav på ca. kr. 6.000.- Hvis Autohuset Vestergaard slæber dig i retten for de ca kr. 6.000 så kommer du også til at betale omkostningerne ved retssagen....og det gør du fordi du selv har foreslået at betale kr. 3.000.- men ikke gjort det.
Fidussen i at betale kr. 3.000 her og nu ligger i, at hvis Autohuset Vestergaard vælger at slæbe dig i retten efter du har betalt, så er beløbet de kan kræve nu kun kr. 3.000.- ....og her kommer fidussen ind....hvis du i retten kan sandsynligører..evt ved et godt vidne og de regninger du efterfølgende har fået det andet sted hvor fejlen med de 2.500 omdrejninger blev rettet, kunne bevise at det arbejde Autohuset Vestergaard udførte var nytteløst (læs. manglefuldt) så skal dommeren vurdere om de kr. 3.000.- du allerede har betalt var nok...og hvis dommeren også mener det var nok, var det også et lortearbejde Autohuset Vestergaard udførte, så taber Autohuset Vestergaard sagen og skal selv betale alle sine og dine omkostningere (til vidnegodtgørelse for dit vidne) og du slipper med de kr. 3.000.- du allerede har betalt.
Hvis du skynder dig at betale de kr. 3.000.- du selv har foreslået, så har Autohuset Vestergaard og deres advokat et problem: skal de nu slæbe dig i retten eller ej ?....rigtig mange firmaer har tabt sådanne sager...når kunden har betalt en fornuftig del af regningen....for anset hvor manglefuld et arbejde har været vil kunde ALTID blive pålagt at betale et eller andet beløb + omkostningerne....så skynd dig at betale de kr. 3.000.- og så forget the rest....så tvinger du Autohuset Vestergaard til enten at opgive eller forsøge sig i retten...og en retsag hvor der er betalt ca halvdelen af det forlangede, ligner en tabersag.
Jeg er ikke jurist, men har arbejdet en hel del ( gør stadig ) med inkassoadvokater og deraf fået en del gode råd....og set hvordan jura fungerer i praktik

Hilsen
Allan
PS....læs det et par gange, så forstå du sikkert budskabet :--)

Enig med Allan. Betal de 3000 nu og lad så Autohuset Vestergaard (AV) sandsynliggøre deres resterende krav. Initialomkostningerne for AV for bare at starte en fogedsag vil være 2500, så det vil sige, at deres gevinst kan max blive 500. De slæber dig næppe i retten medmindre der står et eller andet principielt på spil og brancheorganisationen står bag.

Når du betaler 3000 udviser du god vilje, hvilket stiller dig godt i en evt. retssag. Så en advokat vil fraråde AV at starte en tabersag.

Nå jo - en ting til. Sørg for at det hele tiden er dig der har handlet sidst. Dvs. hvis AV skriver til dig skal du svare med det samme, at du ikke mener du har fået noget for pengene og at regningen derfor ikke kan accepteres osv.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Volvo4life » ons feb 11, 2009 9:30 am

Klågem skrev:
Volvo4life skrev:Fejlfindning kan være svært, men da det er en relativ almindelig fejl og almindelig model burde det ikke være så svært. Fik selv skiftet krumtabsføleren på garantien da jeg købte min bil. Den kørte ikke helt godt og ville ikke starte -> fejlkoder udlæst -> føler skiftet og bilen virkede.

Du skal læse hele tråden.
Ikke kun det sidste....
Der bliver spurgt om øst... du svarer i vest..
Denne tråd omhandler Autohuset Vestergaard og har ikke den mindste smule med Bilia at gøre.

Det har jeg skam også gjort. Jeg ved godt at det ikke er samme forhandler, og formålet med mit indlæg er heller ikke at vurdere en enkel forhandler, men blot vidregive en oplevelse om hvor svært det kan være at fejlsøge på en bil.

I den konkrete sag synes jeg også at de 3000,- skal betales med det samme. Det stiller som udgagspunkt en bedre i forbindelse med en evt tvist om det udførte arbejde. Problemet opstår hvis Vestergaard reelt har lavet alle de ting der står på deres faktura og ikke bare sendt en fiktiv regning. Prisen kan synes urimelig, men hvis arbejdet er korrekt udført og ekstra arbejder kan forsvares som en mulig fejlsøgning tror jeg man for svært ved at betale mindre.
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Dixie4y » ons feb 11, 2009 10:22 am

Til Volvo4life...du skriver at hvis det nu er rigtigt alt det Autohuset Vestergaard har lavet, så skal han betale hvad de forlanger.....det er jurdisk ligegyldig hvad de har lavet, da de ikke har udført det stykke arbejde de blev bedt om....altså der er tale om mangler ved varen.
.....tænk dig, du går ind til bageren og bestiller en kagemand til din søns fødselsdag, da du så kommer for hente den har den flinke bager lavet en kagekone istedet. Den flinke bager er dog ligeglad med den fejl, han vil have samme beløb uanset om det er en kagemand el. en kagekone, den handel er så manglefuld, at du ikke juridisk bundet af at skulle aftage kagekonen ( og give din søn et traume :-))...derfor kan du tillade dig at tilbyde bageren halv pris, æde den selv...eller han kan slæbe dig i retten,...bageren vil, hvis han ikke har andre muligheder, tage pengene, og sende sin bagersvend på biologikursus.

Kr. 3.000.- er et godt valgt beløb...ikke en krone mere.

Hilsen
Allan
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 8930 Randers

Indlægaf Klågem » ons feb 11, 2009 11:06 am

Hvad har du imod bagere Dixie4y LOL :D
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo4life » ons feb 11, 2009 23:01 pm

Dixie4y skrev:Til Volvo4life...du skriver at hvis det nu er rigtigt alt det Autohuset Vestergaard har lavet, så skal han betale hvad de forlanger.....det er jurdisk ligegyldig hvad de har lavet, da de ikke har udført det stykke arbejde de blev bedt om....altså der er tale om mangler ved varen.
.....tænk dig, du går ind til bageren og bestiller en kagemand til din søns fødselsdag, da du så kommer for hente den har den flinke bager lavet en kagekone istedet. Den flinke bager er dog ligeglad med den fejl, han vil have samme beløb uanset om det er en kagemand el. en kagekone, den handel er så manglefuld, at du ikke juridisk bundet af at skulle aftage kagekonen ( og give din søn et traume :-))...derfor kan du tillade dig at tilbyde bageren halv pris, æde den selv...eller han kan slæbe dig i retten,...bageren vil, hvis han ikke har andre muligheder, tage pengene, og sende sin bagersvend på biologikursus.

Kr. 3.000.- er et godt valgt beløb...ikke en krone mere.

Hilsen
Allan

Det eksempel du bruger forudsætter at der er blevet aftalt præcist hvad der skal laves, dvs ydelsen/varen er præcist beskrevet. Såfremt dette er tilfældet, eks via skriftlig aftale, vil andet udført arbejde/mangler mm. naturligvis give køber mulighed for at gøre sine mangelsbeføjelser gældende.

Såvidt jeg har forstået den konkrete sag drejer det som fejlfindning hvor man som udgangspunkt ikke er klar hvad problemet er og hvikel reparation (ydelse) der skal til at løse problemet. Hermed kan ydelsen ikke blive præcist beskrevet på forhånd og problemet opstår hvis fejlen ikke findes i første forsøg.

Et tænkt eksempel:

En bil indleveres med en fejl og mekanikeren slår problemet op i volvos grønne bøger som indeholder en punktvis fejlsøgning. Fejlkilden viser sig at være nummer 3 på listen. Skal kunden så betale for de to første ting der er blevet kontrolleret/skiftet? Da fejlen ikke kunne beskrives præcist på forhånd, har værkstedet således handlet korrekt udfra den information samt værkstedslitteratur der var tilgængelig. Om dette så er tilfredsstillende for kunden er et andet problem, men som udgangspunkt har værkstedet handlet korrekt.

Såfremt værkstedet har fortaget ting som ikke kan tilskrives en effektiv fejlsøgning, skal der naturligvis ikke betales for dette.

Hvad der er tilfældet i den konkrete sag skal jeg ikke kunne tage stilling til, men jeg ved at udskifning af pakninger omkring indsugning på 5/6er er almindelig forekommende når problemet er dårlig motorgang.
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Re: Hopper ved 2500 omdr.

Indlægaf Mansemusen » man nov 21, 2011 20:09 pm

Orh..... Glemte vist lige at følge op på denne her dengang. Bedre sent end aldrig...

Sagen mellem Autohuset Vestergaard og jeg om den store regning, endte med at jeg "slap" med at betale for dele + moms. De erkendte at de havde overdrevet lidt med udbedring, og åd så selv resten af regningen. Jeg nåede ikke at få blandet end advokat ind i sagen.

Jeg har så siden dengang solgt min elskede Volvo, og hvor har jeg dog fortrudt.
Rasmus Lilliendahl

Mansemusen
Bruger
Bruger

Re: Hopper ved 2500 omdr.

Indlægaf kimmer » man nov 21, 2011 20:42 pm

Tilbage til Volvoen :D jeg havde med min tidligere V70 (10 vent. 144 hk fra 97) det samme problem som du. Fik til sidst konstateret et par huller i tændkablerne og vupti, sagen blev løst :wink:

viewtopic.php?f=3&t=2062

Venlig hilsen
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger