En defekt lambda sonde bør sætte fejlkoder. Periodiske udfald er vanskelige at spore, men heldigvis sætter den fejlkoder når det sker, så man nemt kommer på sporet.
Jeg er enig med (Astir CS betvingeren

) Lass om at nye tændrør skal der til. Husk at bruge Volvos originale, da selv de mest fancy Bosch tændrør ikke altid kan levere gnisten i en Volvo Turbo. Og den får helt klart for mager blanding, så lambda sonden er under mistanke. Så du må hellere bestille tid.
Jep, Mogens og Henrik har lavet nogle ting på min bil, som min normale mekaniker ikke kunne lave. Service på klimaanlæg med rensning, påfyldning samt tilsat lidt sporevæske så vi kan følge med i hvor den evt. er utæt. Alle spjæld i klimaanlægget blev "nulstillet". Og så rensede de min automatgearkasse fuldstænding og påfyldte den med noget helt nyt "Transmax Z" olie, som holder meget længere. Det væsentlige var at få alt snavset ud fra bremseringene og hvad der nu ellers producere snavs i kassen. Og jeg siger dig, den skifter silkeblødt og er langt mere "oppe på tæerne" når der skal skiftes både op og ned - jeg ser bare omdrejningstælleren flytte sig - super super. Al hukommelse i gearkassen blev også slettet, så den er begyndt forfra med at tilpasse sig min kørsel. Desuden fandt de også ud af, at det ene vacuumregulerede motorophæng var defekt. Efter det er skiftet trækker den ikke længere falsk luft igennem den defekte vacuumslange, og der er lige pludselig kommet godt med skud i den igen

Og de fandt noget slør i et bærearmsleje, hvilket rimede meget godt med at jeg syntes den var begyndt et interessere sig lige lovlig meget i de langsgående riller i vejen. Den har jo trods alt kørt 185k.
Efter besøget hos Mogens og Henrik kører bilen bedre end da jeg købte den! Det var så heller ikke billigt, men pengene værd. Jeg var jo godt klar over at en så tung bil slider mere på tingene. Nu bliver det spændende at se om brændstofforbruget bliver bedre efter det med motorophænget, da jeg kunne forstå på Henrik, at det var en gammel skade.