Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

tjoule skrev:Er det originale alufælge du har på din bil?
tjoule skrev:Ellers kan de symptomer tyde på at der mangler en centreringsring i dine fælge.

Volvo4life skrev:Håber på det er en af de nævnte ting, men har selv oplevet det med en brugt bil, hvor det viste sig at den havde været godt krøllet og efterføglende en ikke rettet helt ud. Bilen var generelt ustabil ved højere hastigheder.

S.Bunzel skrev:Jeg ville få checket bagbremserene. Som hhgrand skrev. Få din symptomer passer meget godt på en bremse der hænger

pbarner skrev:S.Bunzel skrev:Jeg ville få checket bagbremserene. Som hhgrand skrev. Få din symptomer passer meget godt på en bremse der hænger
Min S80 har automatgear, og jeg oplever ofte, at når jeg har bremset helt ned og skal igang igen, er det som om bremsen "holder fast" et par sekunder, inden den slipper og hjulene ruller normalt.
Har tænkt på om dette er normal, eller om det kan skyldes et problem med bremsen.
Tænkte at det kunne være en "feature" fra Volvo side, så ikke bilen straks begynder at rulle igen, idet man slipper bremsen.
Men oplever andre også dette, af dem der kører med automatgear, eller er det ikke korrekt at bremserne "holder fast" et par sekunder, efter bremsepedalen er sluppet?
Mvh - Piet

Volvo4life skrev:Det er en feature fra Volvos side, som skulle forlænge gearkassens levetid. Personligt kan jeg ikke lide det.

Ulrik Friis skrev:Volvo4life skrev:Det er en feature fra Volvos side, som skulle forlænge gearkassens levetid. Personligt kan jeg ikke lide det.
Sådan en feature har jeg godt nok ikke hørt om før, men jeg har på den anden side heller ikke hørt alt. Slipper man bremsen skal den dælen dulme slippe. Min har ikke en sådan "feature", og hvis den havde var den blevet fjernet omgående.

hhgrand skrev:Nu er det lidt off topic. Jeg har stillet spørgsmålet i en anden tråd uden at få svar. Når i snakker om at skylle autmatgear igennem. Hvad er det præcis og er det noget jeg selv kan lave eller skal jeg til et værksted.
Ikke at jeg har problemer - men nærmere som en levetidsforlængelse.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster