Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Henning P skrev:Nu har jeg haft Volvo i 32 år. Og jeg har aldrig oplevet noget som ikke koster hos Volvo.

Nu skriver du ikke årgang, men Volvo har et problem med gasspjæld på de nyere modeller og løsningen hedder udskiftning.johnson skrev:Har tidligere skrevet om de små ryk min s60 2.4T gjorde. Har nu endeligt taget mig sammen og prøvede det autoriserede Volvo-værksted fordi det lå på vejen til arbejde (ved godt at prisen er høj). Mit gasspjæld blev renset i januar (ude og renset rigtigt), for en måned siden en gang Bell add (virkede ikke) og nu har gasspjældet været ude igen og blevet grundigt renset. Jeg kører på shell v-power som jo skulle sørge for at der ikke sad sod i motoren - men mon nu også det overhovedet modvirker noget når spjældet efter 10000 km hovedsageligt på motorvej skal renses igen?. Mærkeligt er det ihvertfald.
Det eneste forhold som jeg måske tror kan være medvirkende er min trin1-tuning, men jeg er ikke sikker i min sag?
I øvrigt er der nogen der har et bud på om det er rimeligt at Volvo tager 420 kr. for opdatering af motor-softwaren? (jeg mener det er gratis de fleste steder =

johnson skrev:Min s60'er er fra midt 01. Da Volvo har valgt, at rense gasspjældet og installere en opdateret software til gasspjældet så regner jeg med, at det er den rigtige løsning frem for udskiftning? eller er det mon en model med dårligt gasspjæld?

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster