Behandlingstid- Afgift

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Behandlingstid- Afgift

Indlægaf TTcyk » søn jul 12, 2009 21:03 pm

Hej alle.

Skal på Skat i morgen for at søge afgiften hjem på min Amazon, er der nogen herinde der ved hvor lang behandlingstid der er lige nu på disse sager?

Vil jo gerne snart rulle lidt rundt og vise vognen :D

Tommy
TTcyk
Bruger
Bruger

Re: Behandlingstid- Afgift

Indlægaf Ulrik Friis » søn jul 12, 2009 23:42 pm

Almindeligvis betaler man et depositum ved første møde, så man kan kan rulle med den umiddelbart efter. Så går der x antal måneder, hvorefter der kommer en afgørelse, hvor man så kan få penge tilbage (næppe sandsynligt :wink: ) eller betale nogle flere.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf TTcyk » man jul 13, 2009 5:46 am

TAK FOR SVARET...

Det lyder da ikke så ringe, så gælder det jo bare om at få poleret vognen og komme ud i det "fantastiske" sommervejr... :lol:

Tommy
TTcyk
Bruger
Bruger

Indlægaf Bertone » man jul 13, 2009 8:58 am

Hej Tommy.

Jeg var ude med min sidste Mandag, det tog omkring 2 timer, eftersom min er en Volvo 262 C med en V8 motor i.
Du får afgørelsen med det samme.
Hvilket skatte center skal du bruge, Jeg brugte Århus men er ikke tilfreds med deres afgøreles. Jeg er ved at samle div. Oplysninger på min model, det er ikke så nemt, da der ikke findes så mange tilbage i Dk. Skal have lavet et klage brev.

Men held og lykke med din bil, er lidt interesseret i at høre hvad du skal give...

Henrik, Midtjylland
Bertone
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf TTcyk » man jul 13, 2009 11:07 am

Hej Henrik

Jeg har lige været ved Skat i Herning, og de kunne ikke gøre noget. De siger det hele bliver afgjort i Århus, så det hele skel sendes derud. Jeg har dog ikke den originale registreringsattest, så den skal jeg vente på at få sendt fra Sverige. :(

Håber da ikke det er så vanskeligt med min bil, da det bare er en helt original Amazon uden nogle ombygninger..... :?:

Vender tilbage når jeg får flere informationer omk. afgiften.

Tommy
TTcyk
Bruger
Bruger

Indlægaf Bertone » man jul 13, 2009 12:13 pm

Hejsa..

Hvordan kan du få din bil synet og lavet toldsyn uden de original papir............ Når du har alle papir såe køre du bare bilen til Århus også får du svaret med det samme..... Har jo selv lige været igennem møllen, men er desvære ik færdig endnu.

Havde også bøvl med dem da min bilen skulle ind i landet fra USA, denne sag vandt jeg, fik ca 10 kilo tilbage...

Men høre gerne hvad du slutter med..

Henrik
Bertone
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf TTcyk » man jul 13, 2009 12:30 pm

Hej

Jeg havde blanket fra Sverige der identificerer bilen med farve vægt og reg.nr. så det var ud fra den at synsmanden synede bilen. Jeg må blankt erkende at jeg heller ikke vidste bedre. Jeg troede også at der er hvad der bliver brugt til registrering i Sverige.

Men så er man da blever klogere :D :D :D

Vender tilbage senere

Tommy
TTcyk
Bruger
Bruger

Tilbage til Diverse