B18a Motor

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

B18a Motor

Indlægaf TonnySvendborg » lør jul 25, 2009 12:32 pm

Gode råd og erfaring søges :?
Har fået mig en go gammel 210er, og vil gerne være lidt go ved den her i sommer så den er go ved mig til vinter.
Der sidder en strømberg karburator og bosch tænding system på nu,og den starter somreglt på 3 forsøg.
Nu er det jer vil høre ,er der et bud på den bedste karburator, og det bedste tændingssystem til sådan en svend. :?:
ps. har overvejet weber 32/36 og 123 iginition.
TonnySvendborg
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Ollerup - Svendborg

Re: B18a Motor

Indlægaf Ingemann » lør jul 25, 2009 18:30 pm

Det du har er helt fint! Det har aldrig svigtet mig!
En lille renovering ville jeg foretrække :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf VolvoSport » søn jul 26, 2009 21:56 pm

Hvad er 123 iginition?
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Sander » man jul 27, 2009 10:54 am

VolvoSport skrev:Hvad er 123 iginition?

http://www.123ignition.se/product/123-V ... 8-B20.html
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Hr. SmåSur » man jul 27, 2009 17:16 pm

TonnySvendborg skrev:Gode råd og erfaring søges :?
Har fået mig en go gammel 210er, og vil gerne være lidt go ved den her i sommer så den er go ved mig til vinter.
Der sidder en strømberg karburator og bosch tænding system på nu,og den starter somreglt på 3 forsøg.
Nu er det jer vil høre ,er der et bud på den bedste karburator, og det bedste tændingssystem til sådan en svend. :?:

Hvis du gerne vil være god ved den - hvorfor i al verden vil du så ødelægge den?? Du har jo INTET ud af at montere en anden karburator - så er dine penge da langt bedre brugt på at male motoren gul! (ja, for så bliver den helt ren - og DET er da en god ting!).

Find ud af hvad du vil - vil du have en bundtrofast og solid motor - eller var du nysgerrig efter at tune? Du skriver jo intet om hvilken stand det du har er i - så det er jo et fuldstædnigt flagrende spørgsmål..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf TonnySvendborg » man jul 27, 2009 22:22 pm

Hr. SmåSur skrev:

Hvis du gerne vil være god ved den - hvorfor i al verden vil du så ødelægge den?? Du har jo INTET ud af at montere en anden karburator - så er dine penge da langt bedre brugt på at male motoren gul! (ja, for så bliver den helt ren - og DET er da en god ting!).

Find ud af hvad du vil - vil du have en bundtrofast og solid motor - eller var du nysgerrig efter at tune? Du skriver jo intet om hvilken stand det du har er i - så det er jo et fuldstædnigt flagrende spørgsmål..

Du har jo fulstendig ret må jeg på det dybeste deklage min total uvidenhed. jeg skal for fremtiden nok afholde mig fra at udsætte dig for den slags tåbelige spårdsmål,da jeg fornemmer det ligger langt langt under din standart. endnu engang unskyld.
TonnySvendborg
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Ollerup - Svendborg

Indlægaf Hr. SmåSur » man jul 27, 2009 22:37 pm

Ahhh... TonnySvendborg!... Nu må du op på hesten igen - Hvis ikke der skal mere til at gøre dig børnefornærmet og til TudeMarie - så er det da fantastisk at du har valgt en mindst 40 år gammel bil! Sådan én kan da virkelig give én hovedgrublen når den ikke opfører sig som den skal..

Nå, men jeg mente det nu altså ganske venligt - Dit spørgsmål er alt for svævende - prøv at præcisere HVAD du gerne vil, hvad du kunne tænke dig - så får du nok en masse langt mere god info.

Har du tænkt over hvad du selv skriver - du skriver "...... være god ved den.." i en sætning så det referer til din 210'er - herefter nævner du ting der har med motor at gøre..

Jeg kunne skrive 38 A4 ark med ting der ville være godt at gøre ved din 210'er (hvis den skal være god ved dig til vinter).. Min bil synes f.eks. at det er godt når jeg vasker den... etc.

Vær ikke så svag for lidt sidevind - det blæser alligevel hele livet.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Ingemann » man jul 27, 2009 22:51 pm

Ja medvind finder man sjældent fra din side. Sidevind er vidst lidt underdrevet - nok nærmere modvind.

Et retorikkursus, Små Sur, det ville være en god investering, for du har da lige losset manden i løgene, piftet hans dæk og stukket en kæmpe kæp i hjulet for at han har lyst til at spørge om flere ting. Prøv at holde tonen, som du selv vil snakkes til. Det der er der da ingen, der er tjent med.
Nå, men jeg mente det nu altså ganske venligt - Dit spørgsmål er alt for svævende - prøv at præcisere HVAD du gerne vil, hvad du kunne tænke dig - så får du nok en masse langt mere god info.

Det jeg læser, er ikke hvad jeg forbinder med venlighed.

Beklager at jeg blander mig i tråden, men tonen her er bare ikke i orden!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Hr. SmåSur » man jul 27, 2009 23:01 pm

Din fuldstændigt ligegyldige kommentar - kan du hvis du vil sende til mig i en PM - det er komplet uintelligent at poste den slags i en tråd der på ingen måde handler om dig.

Så skal du have bare et enkelt point en gang imellem for dit såkaldte redaktør-arbejde - så skulle du se at fjerne din dumme kommentar - Du skal ihvertfald SLET ikke begynde at rette på mig eller mine svar - hvis du ikke kan lide dem - kan du bare bladre videre. Og jeg vil til enhver tid kalde tudeprinser for tudeprinser.

Start IKKE - jeg gentager: Start IKKE endnu en fight - Du vil jo så gerne og jeg gider det slet, slet ikke - for der er ingen reel modstand i dig.

Og hvis man beklager at man blander sig - hvorfor gør man det så??..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf lars2102 » ons aug 26, 2009 21:24 pm

hvem kan hjælpe mig jeg har en volvo b18 der liger i min båd den er ikke med vakum tændning men med to karburrater den er stillet 0,4 i platin afstand 10 gr før top men den går ujævnt som om den står og hoster lidt hvad kan der være galdt ... LB
lars2102

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 26, 2009 21:37 pm

Jeg ville tjekke flg.:
Tændrør
Tændrørshætter
Tændkabler
Fordelerdæksel
Kniksersæt

Jeg håber du ved hvordan du ser om noget er defekt.

Hvis alt er OK ved tændingen, så må du igang med benzintilførslen:
Benzinpumpe
Benzinfilter
Er der vand i benzintanken

Du skriver ikke hvilke karburatorer der sidder på den, men de skal selvfølgelig være rene, svømmerhøjden skal være ok osv.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 26, 2009 21:49 pm

Hej Tonny,

Jeg er lidt enig med Ingemann - giv bilen nye tændrør, evt. nye tændkabler og evt nyt fordelerdæksel hvis det er slidt. Og selvfølgelig nye kniksere. Så vil den starte hver morgen. Men jeg må da indrømme, at det der 123ignition ser enormt lækkert ud :D

Medmindre din karburator er slidt - slør i spældakslen mv. - så er der ingen grund til at skifte den. Men hvis du vil tune, så ville der være grund til at skifte.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf VolvoSport » ons aug 26, 2009 21:57 pm

http://www.kgtrimning.com/fordelare.htm

Nu kan det endda også købes hos KG-Trimning.

Det lyder spændende. Hvis nogen prøver det, så giv da lige besked tilbage med resultatet.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj