740 Turbo (B204GT) sætter ud ved fuld acceleration..

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

740 Turbo (B204GT) sætter ud ved fuld acceleration..

Indlægaf Bettebror » man aug 17, 2009 21:34 pm

Min 740 turbo(B204GT) dør/giver en stor BÅRPlyd fra sig når den får fuld gas samt skyde og brager som en gal, uanset hvilke omdrejninger, og vil helst ikke tage mere end 2500-3000 omdrejninger,den vil godt tillade meget let tråd på speederen, men det er kun periodisk, nogen gange skyder den bare afsted som gazelle i løbetid..
Jeg har skiftet tændrør,benzinfilter,benzinpumpe,lambdasonde,luftmængdemåler, renset og efterset gasspjældpotensiometer og udstødningstemperaturgiver, den skriver ingen fejlkoder, har en mistanke om det kan være tomgangregulator, men er meget usikker, nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?
745GT (B204GT)
Bettebror
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Tybjerg(sydsjælland)

Re: 740 dør ved fuld acceleration..

Indlægaf VolvoSport » man aug 17, 2009 22:16 pm

Jeg tror du kører rundt med en flækket trykslange. Enten mellem turbo og intercooler eller mellem intercooler og indsugningsmanifold. Og intercolleren kan også være revnet.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bettebror » man aug 17, 2009 22:23 pm

men den sætter stadig tryk, så det kan vel ikke være det? udtaget sidder på røret op til spjældet, så der burde man da kunne se hvis den ikke sætter tryk, og burde det ikke være konstant så?
745GT (B204GT)
Bettebror
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Bettebror » tirs aug 18, 2009 18:22 pm

så har jeg haft alle slanger og rør af, samt intercooler, det er bare i den fineste orden, men den kører stadig dumt, det er lige så snart den skal trække ordenligt, cirka 4000 omdrejninger, der holder den igen og skyder sort røg ud, det passer med det er der den sætter overtryk på de originale 0,9 bar..
nogen der har den fjerneste ide om hvad hulen den fejler, for jeg er løbet træt i projektet..
745GT (B204GT)
Bettebror
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Lass » ons aug 19, 2009 21:36 pm

Hvis den den skyder og brager, som du skriver. Er det nok tændingen den er galt med. Prøv at kig på din hall sensor og knock sensor. Evt tændings forstærkeren og styreboksen. Mit bedste bud er Hall sensoren. Den sidder inde i tændingfordeleren, og bliver fyldt med olie hvis simmeringen til knasten er død.(tjek krumptaps udluftning). På de nyere modeller er hall sensoren skiftet ud med en krumptapsføler, som sidder på toppen af koblingshuset. Den kan også lave periodiske fejl.
Lass

Indlægaf Bettebror » fre aug 21, 2009 12:49 pm

Min Hall sensor sad så ovenpå koblingshuset, og der har været en fransk klovn(bilen er importeret derfra), der har klippet ledningerne og sat dem sammen igen, uden at isolere dem igen :evil:
så den er nu samlet ordenligt med loddemuffer og krympeflex, så nu er den tæt..
i samme ombæring fik rotor og dæksel lige en tur, og der skal jeg lige hører, på stifterne til hvert tændkabel, der var der en sort brændt belægning på, samme sted som rotoren fiser forbi, er det normalt eller er afstanden for stor?
745GT (B204GT)
Bettebror
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Lass » søn aug 23, 2009 9:37 am

Hvis dæksle og rotor ser slidt ud, er det da en god ide at skifte dem.
Lass

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj