Hej Alle
I går mødte jeg en mand med en volvo 740gl på en tank station i tyskland nær kassel. Jeg undrede mig en del da han hældte 5l vand i en mærkelig beholder i motorummet. Han forklarede mig at det var en Hydrogen generator som splitter vand via elektrolyse til Oxygen og Hydrogen. Jeg havde desværre ikke mit kamera med. Det lignede et stort syltetøjs glas med to ledniger til katoden og anoden samt en slangen til at vidreføre gassen. Gassen blev ført ind indsugnings manifolden gennem studsen til krumptaps udluftningen. Generatoren blev drevet af motoren via generatoren.
Han sagde at bilen nu kørte mellem 18-20km/l benzin.
Man kan se et tilsvarende system på:
www.drivingcaronwater.com/public_html/
www.Hydroxy-Cars.dk
Hvis jeg har forstået min fysik undervisning korrekt vil energien et kredsløb altid værre konstant. Hvilket betyder at man kan ikke få mere ud af et system end man putter ind.
Derfor kan man vel ikke med fordel, splitte vand til gas og brænde det af i motoren som derefter skal få nok overskud til at splitte mere vand samt drive bilen fremad. Ellers har man vel opfundet evigheds maskinen.
Er det mig der ikke har forstået princippet, eller er der nogen der prøver at fuppe folk.