Hej Dav...
Sjovt at jeg lige finder dit indlæg ang. din 850 med en meget lav tomgang, for det er en af hovdeårsagerne til at jeg har tilmeldt mig forumet her på volvosnak.dk.
Købe min 850 van for små 2 mdr. siden. Der havde den stået stille i næsten et halvt år og da jeg hentede bilen var der slet ingen strøm på. Ikke engang nok til at få tændings lamper til at lyse svagt
Da jeg fik strøm på havde jeg advarsel på "lamdasonden" Øv... Efter en rask tur til Randers og tilbage efter nogle stumper holde den op... "skulle bare ud og luftes".
Men desværre har jeg fra første dag haft samme problem som du med for lavt tomgang. ca. 500 omdr. Ret træls, for når bilen er kold kan den ikke holde sig igang. Der går ganske kort tid, så er bilen varm nok til at holde sig igang og jeg har ingen problemmer med den lave tomgang. Vi går jo den kolde tid i møde så mit/vores problem bliver en del mere træls, for ikke at sige ulideligt.
Har læst flere steder at tomgangen ikke er justerbar...? suk. Hvad gør jeg så....?
Håber på at der er en der har en løsning eller evt. en ide, som kan bringe mig/os ind på rette spor.
Hygge... it-smed