Jeg vil lige dele en erfaring jeg fik her for nylig, da jeg monterede nye højttalere i en Peugeot 307. Beklædningen sidder fastgjort med et par skruer samt 6 clips. Disse clips er lavet af nylon, og de var blevet skøre med tiden (hvem bliver ikke det

), så da jeg skulle trække beklædningen løs fra døren, så splintredes clipsene pånær et par stykker. Selvfølgelig forgik det lørdag eftermiddag, så nye clips var ikke indenfor rækkevidde. Hvad gør man så? Jeg tænkte også på at lime beklædningen fast - og det gjorde jeg så! For da jeg stod nede i Silvan og kiggede på deres hylder med lim og lign., så faldt mine øjne på noget tyndt dobbeltklæbende Tesa tape, transparent, modstår et træk på 10 kg. Såden en rulle købte jeg, og tapen satte jeg på døren og monterede derefter dørbeklædningen som lige blev fixeret af en enkelt clips samt et par skruer. Og det virkede helt kanon. Man skal bare sørge for at tapen flugter med beklædningen, ellers klisterer det fast til dørlister og den slags.
Jeg købte nye clips - de koster 7 kr. stykket, så er de sgu også betalt! - og jeg kunne nemt få beklædningen af, fjerne tapen igen og montere med nye clips.
Så indtil du finder en holdbar løsning er denne smarte tape fra Tesa en mulighed.