Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hovn skrev:Arhhh ja. Hvad var det nu? omkring 3000 kr for køleren med slanger. Jeg må lige ha fundet regningen frem.
Det tog lige lidt tid at finde ud af hvor den skulle monteres. Der er ingen vejledning med i kassen!
Af med kofangeren og alubundpladen, så der er plads til at se hvad man laver. Så løsner man kølerøret til olien til servostyringen, trækker røret lidt væk, monterer oliekøleren på de gevindstykker der sidder, og sætter kølerøret på igen, uden på oliekøleren. Huller og gevind og det hele passer.
Slangerne er med en slags lynkoblinger og passer lige. Jeg lagde et par plastikskiver (dem man bruger når man monterer nummerplader) i inden jeg satte oliekøleren på plads på gevindstykkerne, det gav lidt mere plads til at få slangerne til at sidde godt i lynkoblingen, når man skal ha dem på til sidst.
Pas på når slangen skal monteres på gearkassen. Så kommer der olie ud, hvis ikke man lige er húrtig med tommefingeren i hullet!
Der er ved at være fyldt op inde bag kofangeren nu. Husk også at fylde lidt ekstra olie på.

Hovn skrev:Arhhh huskede vist lige lidt forkert!![]()
Prisen var 4500 + moms!!!
Men nok givet meget godt ud alligevel, på den lange bane.

justice skrev:Hej allesammen
Tak for jeres svar - pyt med sidesporet - det lærer man jo også af som "Volvo-nybegynder".
Jeg har helt glemt at nævne at jeg ikke skal købe den i DK, men i Ungarn, hvor jeg flytter til om ½ år. De har tyske priser på bilerne, så det bliver en fornøjelse
Hvordan ser jeg om gearkassen i en D5 er ok ? Er det noget med serviceintervaller der er overholdt og alm sund fornuft omkring bilpleje eller kan man se/mærke det når man prøver bilen?
Jeg er nok lidt til D5'eren i øjeblikket, men en alm 2,5T er nok heller ikke at kimse af, hvis jeg får et godt tilbud.
/Justice

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster