Reservehjuls baljer på 240

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Reservehjuls baljer på 240

Indlægaf Volvo 243 » man mar 22, 2010 0:40 am

Når nogen spørger om man må fjerne baljerne på 140/240 er svaret jo gerne at det må man ikke. det er noget med at de er forstærkninger for anhængertrækket.
Hvis man ser på en GT model så er der ingen baljer. Må den have anhængertræk?
hvis den må er det så et anderledes træk og hvad må den trække?
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Re: Reservehjuls baljer på 240

Indlægaf Volvo4life » man mar 22, 2010 20:48 pm

Jeg tager måske fejl, men kan ikke lige se hvad den smule plade skulle forstærke.

Familiens gamle 245 fra 85 havde jo som alle andre rustne baljer. Jeg fjernede dem og lavede nogle i glasfiber. Den blev synet adskillige gange hos daværende Statens bilinspektion, som hver gang bemærkede det, bankede på det og sagde ok da det var en rep af en ikke bærende del.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Re: Reservehjuls baljer på 240

Indlægaf Bronco » ons mar 24, 2010 7:20 am

Jeg har fjernet balje på amazon og erstattet med karosseriplade og fået synet flere gange.
Det med at baljerne skulle være forstærkning for træk er måske rigtig men hvis du erstatter med karosseriplade i korrekt tykkelse, så tror Jeg bestemt ikke du får problemer med det, især ikke !! hvis du blot laver det og ikke spørger på forhånd ! det skal man lade være med, med sådan nogen mindre ændringer, synsmanden nej på forhånd fordi det er det nemmeste så behøver han ikke at tage ansvar/stilling til hvad det egentlig er du har gang i.
Men når du kommer til syn med det og det ellers er lavet pænt (hvilket er en absolut betingelse) så er Jeg som sagt sikker på at du får den synet..
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Tilbage til Karosseri og Interiør