I år da vi kørte på sommerferie med vores campingvogn, vibrerede bilen som om der var faldet en 100g afbl. klods af et hjul.
Jeg fandt ud af, at det kun var der over 2000 omdr. Med campingvogn på slæb kører jeg aut. gearkassen i manuelt.
Har nye org. 17" Volvo fælge med Michelin HP Primacy dæk. Har nye skiver og bremseklodser for og bag. 1 år gamle fjedre og støddæmper.
Gearolien er skiftet før ferien og olien er fortsat lysserød. Jeg har også mont. ekstra gearkasse oliekøler (en fra en XC90). Gearkassen skifter meget blødt.
Det bagerste motorophæng er skiftet for 1 år siden, det foreste lige før ferien. Og ja, jeg er HELT flad nu
Med 90 km/t og 1900 omdr. er der ikke noget at mærke, men ved 100 km/t og 2000 omdr. ryster bilen. Op af bakker, hvor jeg skifter ned til 4. eller 3. gear, er det det samme. Under 1900 omdr. ingen problemer, men over er vibrationerne der.
Under ferien, løsnede jeg det øverste motorophæng, pressede motoren tilbage og spændte det igen. Det hjalp noget (lidt), men så var der også mange vibrationer fra motoren i karosseriet både under start/stop og i tomgang.
Hvis jeg mærker efter, kan jeg faktisk godt mærke samme vibrationer, hvis jeg kører uden campingvogn men op af større bakker. Jeg kan fremprovakere fejlen ved at køre over/under 1900 omdr.
Volvo siger det kan være gearkassen der er ved at være færdig ???, men jeg tænker mere på trækakslerne. 428.000 km er jo nogen gange rundt.
Hvad siger I ?? Hvor starter jeg ??
Hvad er symptomerne hvis det er del lille ophæng mellem gearkasse og forbro?
Håber I kan hjælpe.
Mvh.
Michael