Evt. salg af bil uden afgift!

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Evt. salg af bil uden afgift!

Indlægaf Kampvognen » tirs okt 05, 2010 11:48 am

Hej Peeps!

Jeg er i den heldige situation at jeg skal et semester til england i forbindelse med mit studium! I den forbindelse har jeg besluttet at jeg vil have en bil derovre da det er i et landområde jeg skal være! Jeg kigger lidt på at købe en Volvo S60/V70 fra ca. 2002 med 170-200 tkm på samvittigheden. Sådan et køretøj kan man faktisk købe for ca. 15.000 danske kroner! Det som selvfølgelig er min største bekymring er om jeg kan komme af med bilen igen efter endt studium! Derfor overvejer jeg nu hvad nødplanen kan være! Jeg tænker, hvis jeg tager bilen med hjem til danmark og afmelder den, vil der så være et marked for sådan en til reservedele? Den vil have rattet i "den forkerte side" men ellers er alle delene jo de samme!
Spørgsmålet er altså, hvad kan jeg forvente at få for sådan en i DK til reservedele? 5000? 10000? Mere, mindre?

MVH
RAZZ

PS: I forbindelse med studieophold i USA købte jeg en XC70, så jeg er ikke skræmt over at skulle købe bil i udlandet! Iøvrigt endte det lykkeligt med den, den blev nemt solgt da jeg tog hjem, og jeg fik endda mere for den end jeg selv havde givet...:)
Kampvognen
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Evt. salg af bil uden afgift!

Indlægaf jimDK » lør okt 16, 2010 20:15 pm

hvis du vælger en 2004 V70 eller 2001 S80, så kan jeg stille og roligt aftage en masse reservedele ;-)
Mange dele er spejlvendt, så det er slet ikke alt der kan bruges.Men der er da helt sikkert også meget som kan, feks en masse elektronik.

Jeg ved ikke noget om hvad ophuggere giver for sådan noget.Du kan da prøve at ringe til nogle af dem, de plejer at være gode handelsmænd ;-)
Men, seriøst, hvis du har plads til at have den stående, så tror jeg det ville give mest, at sælge lidt efter lidt, 10k burde ikke være noget problem at opnå, over et par år.Men igen, hvor meget bøvl gider man selv at have med det for 10k?
Hvis man har et nedlagt landbrug er det sikkert fint, men normalvis passer et "skrog" ikke så godt ind i have-planen.
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf Kampvognen » søn okt 17, 2010 17:31 pm

Hey Jim!

Takker for svaret! Iøvrigt voldfed bilpark du har dig! Pænt misundelig herfra!
Selvom familien har et landbrug (ikke engang nedlagt... :) ) bliver det alt for meget bøvl at sælge den styk for styk! Du har nok ret i at det ikke rigtig er en holdbar løsning at tage den med hjem for at sælge den som hel bil! Men hva, udfordringen i at sælge en volvo er vel også til at påtage sig!

RAZZ
Kampvognen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf oakey » søn okt 17, 2010 19:09 pm

Hej RAZZ,

Du skal være mere forsigtig når du køber bil i UK.
Der bliver svindlet med biler i en stil vi ikke er vant til i Danmark (måske er det lige så slemt i USA....)
Du skal checke chassis nummeret, - på engelsk: VIN Number = vehicle identification number.
Det findes flere steder på bilen.

Som jeg har forstået findes det:

Bag glasset i bunden af forruden er der en etikette.
Jeg ved ikke hvordan den bliver forfalsket.

I motorrummet er der en etikette. Den kan du ikke regne med da den nemt kan forfalskes, men nummeret skal være magen til de andre.
En forfalskningsmetode er at klæbe en ny større etikette uden på den gamle. Hvis man ser efter kan man nogen gange se den gamle etikette lave kanter i den nye.

Et sted på karosseriet, på en bærende del som vange eller torpedo skal der være præget et nummer.
Dette kan være dækket af en påsvejset plade med et nyt nummer eller slebet væk og et nyt nummer præget. Se godt efter
Hvis VIN nummeret på karosseriet er dækket af undervognsbehandling så skal det skrabes væk. Får du ikke lov til det så gå derfra.

Vær forsigtig og undersøg hjemmefra på internettet hvor numrene burde være placeret.
Spørg sælgeren hvor numrene er og sammenlign med hvad du allerede har lært, - vær opmærksom på al mulig fusk.

For at kunne læse og forstå et VIN nummer skal du se her: http://www.vinguard.org/vin.htm

Hvor jeg har det fra?
Se denne hjemmeside om UK politiarbejde: http://www.youtube.com/profile?user=ukpolice2#g/u

Jeg ved jo ikke hvor du skal opholde dig, men en ting jeg har lært er at man ALDRIG skal sige England om Skotland eller Wales.
Hvis du kommer i kontakt med nogen fra de dele af UK skal du omtale det vi normalt kalder England (altså øen) som Great Britain eller UK. I det gale selskab kunne en fejl på det punkt resultere i øretæver.

Bortset fra denne skræmmekampagne vil jeg ønske dig al held og lykke i UK.
I øvrigt, - hvad læser du?

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf Kampvognen » man okt 25, 2010 19:17 pm

Hey Oakey!

Tak for dit indlæg! Har lige været på ferie, derfor det sene svar, sorry! Du har stor ret i at jeg skal passe på med svindlere! Vidste faktisk ikke at det stod så slemt til i UK! Jeg kender jo mig selv godt nok til at vide at jeg let bliver begejstret over en Volvo, omend af ældre dato! Men jeg vil klart have dit indlæg i baghovedet før jeg sender penge i retning af en engelsk sælger! Jeg vil i hvert fald være opmærksom på det du siger mht VIN nummeret! Tak!
RAZZ
PS: Jeg læser cand. merc aud. på Copenhagen Business School! CBS har rigtig gode muligheder for udstationering i udlandet et semester, hvilket jeg synes er for godt et tilbud at sige nej tak til! Det er denne måde jeg skal til UK på! Forhåbentlig bliver der tid til at opleve en masse udover studierne. Jeg overvejer både at tilmelde mig en roklub, lerdueskydning samt motorsavskursus! Så jeg er sikker på at en Volvo vil komme mig til stor gavn for at få al det logistiske til at gå op!!!
Kampvognen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf jimDK » tirs okt 26, 2010 9:47 am

det lyder forjættende.
Lad os gerne høre hvordan det går :-)
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Tilbage til Frit emne