kimmer skrev:Er faldet over denne tråd hinsidan..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=50971Tråden virker meget interessant og fjerner, for et øjeblik i hvertfald, mit fokus på at problemet kun drejer sig om a/c anlægget. Satser på at åbne op til diverse slanger og spjæld om 1-2 ugers tid
Tør næsten ikke følge op på min andel af denne tråd men jeg tror jeg er kommet af med duggen på ruderne

et nyt kupéfilter til 321 kr hos Volvo løste umiddelbart problemet. Har siden tirsdag aften kørt uden en dråbe vand på indersiderne af bilen
Efter længere tids søgen på især svenske volvofora blev jeg overbevist om, at problemet lå andet sted end a/c anlægget.
850/V70I er plaget af dug, V70n er bedre stillet. Mulige problemer er især at varmeelementet lækker i kabinen vandet dugger herefter ved opvarmning. En anden mulighed er at kabine blæseren ved handskerummet ikke kan følge med mere og skal skiftes. Drænrør kan endvidere være fyldte med snask, blade m.m. husk også røret som løber ud under bilens kardantunnel. Og så, som i mit tilfælde, at kupéfilteret/pollefilteret skal skiftes

. Mit var kulsort og fyldt med alt andet end selve filteret

Volvo foreskriver at filteret skiftes hvert år eller ved 15000 km, mit havdet siddet i bilen siden 2003....
Angående fejlkoder og blinkende dioder på ecc. Med næsten 100% sikkerhed drejer det sig om kabine temperaturføleren som er inklusiv en lille påmonteret blæser alt sammen placeret inden bag ved instrumentbrættet bag de små tynde gæller ud for førerens højre knæ (ved siden af knappen til bagrudevarme og spejle). Tjek billedlinket. Føleren koster vist omkring 1300 kr hos Volvo.
Fyren som har lavet billederne har skrevet til mig at han fik føleren til at fungere perfekt igen efter at have pustet sagerne godt igennem.
Om føleren og billedet kan overføres til en 850 er jeg straks mere i tvivl om, men årsagen til blink er jeg som sagt næsten 100% sikker på kan overføres til bigfool´s 850.
http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... hp?t=26745Venlig hilsen
Kim